“شاتل سرویس” چگونه خدمات نوین تاکسی در تهران ارائه می دهد؟
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با افزایش جمعیت و گسترش شهر تهران، نیاز به سیستمهای حملونقل کارآمد و نوین بیش از پیش احساس میشود. در این راستا شهرداری تهران در راستای حرکت در مسیر نوین خدماترسانی و همچنین افزایش کیفیت خدماترسانی به تاکسیرانها، پروژه “شاتل سرویس” را راهاندازی کرده است. پروژه “شاتل سرویس” یکی از خدمات
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با افزایش جمعیت و گسترش شهر تهران، نیاز به سیستمهای حملونقل کارآمد و نوین بیش از پیش احساس میشود.
در این راستا شهرداری تهران در راستای حرکت در مسیر نوین خدماترسانی و همچنین افزایش کیفیت خدماترسانی به تاکسیرانها، پروژه “شاتل سرویس” را راهاندازی کرده است.
پروژه “شاتل سرویس” یکی از خدمات جدید مدیریت شهری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی با بهرهگیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات است که بر اساس آن با استفاده از ظرفیت 630 ون جابهجایی شهروندان به شکل نوین میسر میشود.
شاتل سرویس به عنوان یکی از این سیستمهای نوین، نه تنها به بهبود کیفیت خدمات تاکسی کمک میکند، بلکه در راستای کاهش مشکلات ناشی از ترافیک و آلودگی هوا نیز نقش اساسی دارد.
یکی از اصلیترین مشکلات حملونقل در تهران، ترافیک شدید است که سیستمهای نوین خدمات رسانی میتوانند با استفاده از فناوریهای موقعیتیابی و برنامهریزی هوشمند، زمان سفر را کاهش دهند. با فراهم کردن امکاناتی برای رزرو آنلاین و دسترسی سریع به تاکسی، این سیستمها میتوانند به کاهش تعداد خودروهای شخصی کمک کنند و در نتیجه ترافیک را به حداقل برسانند.
شاتل سرویس به شهروندان امکان میدهد با اطمینان از در دسترس بودن تاکسی، برای زمان سفر خود برنامهریزی کنند.
در شاتل سرویس با استفاده از اپلیکیشن موبایل و بستر وب، امکان خرید بلیت آنلاین و اعتباری در مسیرهای مختلف تعریف شده و پرداخت از طریق درگاه اینترنتی یا کیف پول شهروندی امکانپذیر خواهد بود.
مسافر پس از خرید بلیت به ایستگاه تعریف شده مراجعه کرده و با ارائه QR کد به راننده، سفر را آغاز میکند و راننده نیز با اسکن بلیت و زدن پایان سفر در اپلیکیشن موبایل مبالغ را دریافت میکند.
در این طرح که با هدف افزایش راندمان ناوگان تاکسیرانی و کیفیت سفر همچنین کاهش ازدحام مسافر در سطح معابر شهری انجام میشود، تجربه جدید تاکسی اشتراکی در شهر تهران، اطمینان، ارزانی و برنامهریزی سفر برای شهروندان امکانپذیر میشود.
در شاتل سرویس امکان خرید آنلاین بلیت سفر، کرایه بسیار پایینتر نسبت به تاکسیهای اینترنتی، امکان ثبت پیشنهاد مسیر جدید فضای راحت و آرامشبخش در مسیرهای پرترافیک ارائه میشود که از مزیتهای مهم این خدمت جدید سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران است.
شهروندان میتوانند با نصب اپلیکیشن “شهرزاد” و انتخاب بخش شاتل سرویس، از مسیرها، ساعتهای سفر و محل سوار شدن مطلع شده و اقدام به خرید و پرداخت کرایه تاکسی برای مسیر مورد نظر خود در روز و ساعت انتخاب کنند.
شادی مالکی؛ مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره این سرویس اظهار کرد: برای شاتل حدود 90 سرویس تعریف شده که اکنون در حال خدمترسانی هستند و به طور حتم با ورود تاکسیهای برقی ون تعداد مسیرها نیز افزایش مییابد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه حدود 1400 شهروند از خدمات این سرویس استفاده میکنند، ادامه داد: اجرای وسیعتر این طرح به ونهای بیشتری نیاز دارد و اکثر ونها نیز فرسوده هستند اما با خریداری ونهای جدید و واگذاری آنها به ونداران، تعداد مسیرها نیز افزایش مییابد.
به گفته وی، این طرح در مسیرهای پرازدحام و محورهایی که متقاضی بیشتری دارند، مانند مسیرهای منتهی به میدان آزادی و میدان ونک، در حال اجراست.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: طرح شاتل سرویس نیاز به اطلاعرسانی زیادی در سطح شهر دارد تا با اقبال بهتری مواجه شود؛ هرچه شهروندان بیشتر در جریان مسیرها و نوع خدمتی که در بستر شهرزاد انجام میشود قرار بگیرند طرح با استقبال بیشتری مواجه خواهد شد.
به گزارش تسنیم، استفاده از سیستمهای نوین در تهران نه تنها به بهبود کیفیت خدمات حملونقل کمک میکند، بلکه در راستای حل مشکلات اساسی مانند ترافیک، آلودگی هوا و ایمنی نیز مؤثر است. این سیستمها با ارائه خدماتی کارآمد، ایمن و راحت میتوانند تأثیرات مثبتی بر زندگی روزمره شهروندان داشته باشند.
به همین دلیل، توجه به توسعه و گسترش این نوع خدمات در شهرهای بزرگ، بهویژه تهران، امری ضروری است؛ امیدواریم این طرح با تداوم حمایت شهرداری تهران به شکل مطلوبی تداوم و گسترش یابد.
انتهای پیام/