چرا چراغ های راهنمایی ورانندگی به پنل خورشیدی مجهز نمی شوند؟

حمید برادران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره استفاده از پنل‌های خورشیدی برای چراغ‌های راهنمایی‌و‌رانندگی اظهار کرد: استفاده از انرژی خورشیدی در سیستم‌های ما به دلیل قدیمی بودن تجهیزات فرمان و کنترلرها در حال حاضر امکان‌پذیر نیست. وی ادامه داد: با این حال، در پروژه به‌روزرسانی و تغییر تجهیزات کنترلرها، استفاده از انرژی‌های

کد خبر : 91288
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۷:۳۱
چرا چراغ های راهنمایی ورانندگی به پنل خورشیدی مجهز نمی شوند؟


حمید برادران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره استفاده از پنل‌های خورشیدی برای چراغ‌های راهنمایی‌و‌رانندگی اظهار کرد: استفاده از انرژی خورشیدی در سیستم‌های ما به دلیل قدیمی بودن تجهیزات فرمان و کنترلرها در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: با این حال، در پروژه به‌روزرسانی و تغییر تجهیزات کنترلرها، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را در اولویت قرار داده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنم که بتوانیم تا پایان سال جاری این طرح را نهایی کنیم. از سال آینده نیز به‌تدریج تجهیزات را تعویض خواهیم کرد، چراکه این فرآیند نیاز به امکان‌سنجی دقیق دارد.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران تصریح کرد: یکی از چالش‌های اصلی ما، تبدیل انرژی خورشیدی به برق و استفاده از پنل‌های خورشیدی است. با توجه به میزان مصرف، نیاز به پنل‌های بزرگ داریم که از نظر بصری ممکن است در شبکه معابر ایجاد مشکل کند.

وی افزود: نصب پنل‌های خورشیدی بر روی هر پایه فضای زیادی را در دید عمومی اشغال می‌کند که به نوعی یک معضل به شمار می‌رود. اما همزمان در تلاش هستیم تا این معضل را برطرف کرده و کمبود برق را جبران کنیم.

برادران خاطرنشان کرد: امسال قصد داریم حدود 150 یو‌پی‌اس به چراغ‌های معابر اضافه کنیم تا از میزان خاموشی‌ها کاسته شود و در فصول گرم و زمستان با مشکل مواجه نشویم. همچنین اقدامات دیگری نیز در دست اجرا است که به مرور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/



منبع

برچسب ها :

ناموجود