پاکسازی محیط زیست و صرفه جویی در انرژی با بازیافت نخالههای کارخانهای
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت دانش بنیان محاب صنعت ساختمان دارای رتبه یک شرکتهای دانش بنیان کشور در رشته عمران در سال ۱۳۹۴ است. طراحی و ساخت ماشین آلات خط تولید بازیافت گل کارخانههای سنگبری، طراحی و تولید خط تولید سنگ مصنوعی از راه بازیافت گل دور ریز کارخانههای سنگبری، طراحی و ساخت
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت دانش بنیان محاب صنعت ساختمان دارای رتبه یک شرکتهای دانش بنیان کشور در رشته عمران در سال ۱۳۹۴ است. طراحی و ساخت ماشین آلات خط تولید بازیافت گل کارخانههای سنگبری، طراحی و تولید خط تولید سنگ مصنوعی از راه بازیافت گل دور ریز کارخانههای سنگبری، طراحی و ساخت ماشین آلات خط تولید صنعت ساختمان، راه سازی از نخالههای ساختمانی و پسماند کارخانههای سنگبری، طراحی خط تولید بتن از پسماند کارخانههای سنگبری، تولید سنگ لاشه نمره از سنگهای پرت سنگبری و … از اقدامات و خدمات این شرکت است.
نباتی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان محاب صنعت ساختمان در خصوص زمینه کاری این شرکت گفت: این شرکت از راه تحقیقات در زمینه شناخت و مصرف مواد اولیه با استفاده از ضایعات کارخانههای سنگبری توانسته است قدمی مثبت در پاکسازی محیط زیست بردارد و همچنین از هدررفت مقادیر بسیاری از مواد قابل مصرف با کیفیت بالا و پرت هزینهها جلوگیری کند.
وی ادامه داد: در شرکت محاب با تغییر ساختار مواد مصرفی کارخانهها و قابل بازیافت شدن تولیدات آنها صرفه جوئی قابل توجهی را در بحث انرژی کلید زده ایم و این مهم را اغلب مواد بازیافتی کارخانههای سنگبری و کارخانههای تولید آجر و سفال عملیاتی کرده ایم.
به گفته نباتی با استفاده مناسب و تولید سنگ مصنوعی (البته بدون استفاده از رزین به دلیل جذب آب مناسب) و اتصال ملات به سنگ مصنوعی میتوان ضمن کاهش هزینه ها، تنوع بالائی از طرح و رنگ را ایجاد کرد. به علاوه با ترکیب نخالههای مصالح بنائی پالایش شده و خرد کردن اجسام بزرگتر موجود در آن به اندازه یک تا چهار اینچ به جای شن و ماسه و گل دور ریز کارخانههای سنگبری به همراه سیمان و سیلیس بتن سازهای با مقاومت مناسب برای راه سازی ساخت و به جای بیس و ساب بیس استفاده کرد.
نباتی همچنین روکش کردن بلوکهای تولید شده پرسی از ترکیب گل دور ریز و سیمان و سیلیس مناسب برای هر جاده و اقلیم را از دیگر اقدامات این شرکت عنوان و تصریح کرد: با استفاده از این شیوه میتوان به صورت تخصصی روکشهای بسیار مقاوم را در رنگهای مختلف و متناسب با راه مورد نظر جایگزین آسفالت کرد.
به گفته او، به کار گیری این شیوه، علاوه مزایای محیط زیستی، صرفه اقتصادی بالایی هم دارد.