وضعیت آموزش عالی آنقدر که عنوان می‌شود وخیم نیست

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین سیمایی صراف وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به مهمترین اولویت برای این وزارتخانه آموزش عالی، گفت: کار‌های خیلی مهم و خوبی انجام شده است، چالش‌های آموزش عالی را دوستان خوب شناسایی کرده اند، مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در این راه موفق بوده

کد خبر : 64311
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱:۱۶
وضعیت آموزش عالی آنقدر که عنوان می‌شود وخیم نیست


وضعیت آموزش عالی آنقدر که عنوان می‌شود وخیم نیست

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین سیمایی صراف وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به مهمترین اولویت برای این وزارتخانه آموزش عالی، گفت: کار‌های خیلی مهم و خوبی انجام شده است، چالش‌های آموزش عالی را دوستان خوب شناسایی کرده اند، مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در این راه موفق بوده است، برای رفع این چالش‌ها اقدامات خوبی هم صورت گرفته است.

وی ادامه داد:، اما همچنان دانشگاهیان تصوری که از وضع نظام آموزش عالی دارند، خیلی تصور نامناسبی است، یعنی ادراک وضع بد بیشتر از وضع بد است، واقعاً این مقدار، وضع وخیم نیست.

وزیر علوم افزود: شاید دلیلش این باشد که پیوند عاطفی ما با جامعه، مخاطبان‌مان، دانشگاهیان، پژوهشگران اعم از استاد، دانشجو، کارمند قطع شده یا نه، کم شده، بنابراین سو تفاهم ایجاد شده است.

سیمایی صراف تاکید کرد: من فکر می‌کنم اگر بتوانیم دراین دوره به این تفاهم برسیم و به این نتیجه برسند که ما آنها را درک می‌کنیم، احترام و تکریم می‌کنیم این سو تفاهم کم می‌شود.

وی یادآورشد: پیشرفت کشور در گروی پیشرفت علم است، چون تا عالمان در صدر ننشینند و احترام نشوند، آن پیشرفت صورت نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: اولویت من این است که نشاط، امید، احترام و کرامت انسان را برگردانم و این از خلال گفتگو و درک متقابل صورت می‌گیرد و گرنه به لحاظ عملی کار‌های خوبی صورت گرفته است و کار‌های خوبی هم با همین مضیقه‌هایی که ما از لحاظ اقتصادی داریم صورت خواهد گرفت.

سیمایی صراف ادامه داد: ولی متأسفانه این کار‌های خوب، شنیده نمی‌شود، چون احساس خوبی از ما ندارند، برداشت خوبی از ما ندارند من امیدوارم این سو تفام را کم کنیم، تا به طور طبیعی، انسجام ایجاد شود همه با هم دست به دست هم می‌دهیم تا کشور خود را آباد‌تر و پیشرفته‌تر کنیم.



منبع

برچسب ها :

ناموجود