بازگشت قمصری با اثری که نه اقتباسی و نه ترجمانی از غرب است
به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از موفقیتهای اپرای «پیروز و پریزاد» در خرداد امسال و اجراهای پیاپیِ این رویداد، علی قمصری دوباره این اثر را از نیمههای شهریور روی صحنه میبرد. این اپرا که نخستین نمونه کاملاً منظوم ایرانی است، نه اقتباسی از ادبیات کهن است و نه تقلیدی از اُپراهای غربی. «پیروز و پریزاد»
به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از موفقیتهای اپرای «پیروز و پریزاد» در خرداد امسال و اجراهای پیاپیِ این رویداد، علی قمصری دوباره این اثر را از نیمههای شهریور روی صحنه میبرد. این اپرا که نخستین نمونه کاملاً منظوم ایرانی است، نه اقتباسی از ادبیات کهن است و نه تقلیدی از اُپراهای غربی.
«پیروز و پریزاد» با طراحی بزرگ و اجرای زنده، روی صحنه میرود و از هرگونه صدای ضبط شده دوری میکند. علی قمصری تنها چهره مشهورِ حاضر در این اُپرا است، اما با این حال توانسته است در اجراهای اولیه، تعداد زیادی مخاطب جذب کرده و امتیازهای بالایی از نظرسنجیها دریافت کند.
این اپرا که بر اساس داستانی منظوم از احسان افشاری ساخته شده، با ترکیبی از موسیقی، بخش نمایشی، گروه حرکت و جلوههای بصری گسترده، به عنوان یکی از پروژههای جدید قمصری به نمایش درمیآید. آهنگسازی اثر بر عهده علی قمصری و نویسندگی و شاعری آن را احسان افشاری انجام داده است. احمد سلیمانی و محمدرضا کوهستانی به عنوان مشاوران هنری و مهرداد آبجار به عنوان طراح حرکت، این پروژه را پشتیبانی میکنند.
نخستین اجراهای دور دوم «پیروز و پریزاد» در تاریخهای 15 و 16 شهریور در تالار وحدت برگزار خواهد شد. بلیتفروشی این رویداد از امروز، شنبه 3 شهریور، در سایت ایران کنسرت آغاز شده است.
انتهای پیام/