مصوبه کمیسیون دائمی هیأت امنای دانشگاه تهران برای سرآمدان آموزشی/ آموزش و پژوهش دو روی یک سکه هستند
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمود کمرهای، معاون آموزشی دانشگاه تهران روز یکشنبه ۱۰ تیر ماه در یازدهمین جشنواره آموزش دانشگاه تهران در سالن اجلاس شهید رئیسی، با بیان اینکه برگزیدگان یازدهمین جشنواره آموزش دانشگاه تهران بر اساس شاخصها و ضوابط کمی و کیفی مندرج در آئیننامه نحوه امتیازبندی و انتخاب برگزیدگان جشنواره شناخته
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمود کمرهای، معاون آموزشی دانشگاه تهران روز یکشنبه ۱۰ تیر ماه در یازدهمین جشنواره آموزش دانشگاه تهران در سالن اجلاس شهید رئیسی، با بیان اینکه برگزیدگان یازدهمین جشنواره آموزش دانشگاه تهران بر اساس شاخصها و ضوابط کمی و کیفی مندرج در آئیننامه نحوه امتیازبندی و انتخاب برگزیدگان جشنواره شناخته شدند، گفت: در مجموع ۶۷ نفر از دانشگاهیان دانشگاه تهران شامل ۳۴ عضو هیأت علمی، ۲۱ عضو غیرهیاتعلمی، پنج استاد پیشکسوت، شش معاون آموزشی واحدهای دانشگاه و یک مدیر ستادی حوزه آموزشی دانشگاه تهران به عنوان برگزیده جشنواره آموزش انتخاب شدهاند.
عضو هیأت رئیسه دانشگاه تهران از مصوبه جلسه روز شنبه ۹ تیر ماه ۱۴۰۳ کمیسیون دائمی هیأت امنای دانشگاه تهران مبنی بر معرفی برگزیدگان جشنواره آموزش دانشگاه به عنوان در مورد سرآمدان آموزشی خبر داد و افزود: بر این اساس، همانند جشنوارههای پژوهش، بینالملل و فرهنگی، پایه تشویقی به برگزیدگان جشنواره آموزش نیز اعطا میشود که امید داریم این موضوع در هیأت امنای دانشگاه نیز مصوب شود.
معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه آموزش و پژوهش دو روی یک سکه هستند، خاطرنشان کرد: آموزش را پژوهشمحور و پژوهش را مبتنی بر آموزش میخواهیم. اگر آموزش قوی باشد، پژوهش هم قوی است و بالعکس؛ و این دو حوزه وابسته به یکدیگر هستند.
کمرهای، مهمترین نکته در آموزش را توجه به کیفیت آموزشی دانست و تاکید کرد: یکی از شاخصهای تضمینکننده کیفیت آموزشی، رعایت قوانین آموزشی است.
استاد دانشکدگان فنی دانشگاه تهران با تاکید بر استانداردسازی آموزش و بینالمللی شدن آموزش، بیان داشت: در دوره ۳۳ ماهه گذشته شاهد رقم خوردن یک تحول در آموزش دانشگاه تهران هستیم که محورهای تحولی حوزه آموزش مانند سایر بخشها در گزارش عملکرد ۳۳ ماهه دانشگاه تهران (از مهر ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۳) درج شده است.