این کلاه ایمنی موتور سیکلت با هوش مصنوعی تمام نقاط کور را پوشش می‌دهد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هوش مصنوعی همه جا هست، درست است؟ هوش مصنوعی اکنون راه خود را به کلاه ایمنی موتورسیکلت باز کرده است. دوران معاینات محتاطانه گذشته است. پس از نمایش طرحی مفهومی در سال ۲۰۱۵، یک شرکت سرانجام توانست محصولی واقعی به تولید انبوه و آماده خرده فروشی تولید کند که

کد خبر : 147588
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
این کلاه ایمنی موتور سیکلت با هوش مصنوعی تمام نقاط کور را پوشش می‌دهد


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هوش مصنوعی همه جا هست، درست است؟ هوش مصنوعی اکنون راه خود را به کلاه ایمنی موتورسیکلت باز کرده است. دوران معاینات محتاطانه گذشته است.

پس از نمایش طرحی مفهومی در سال ۲۰۱۵، یک شرکت سرانجام توانست محصولی واقعی به تولید انبوه و آماده خرده فروشی تولید کند که به عنوان یک تیک کامل با عملکرد‌های آینده نگرانه است. این مدل iC-R نامیده می‌شود که در واقع مجموعه‌ای از چهار مدل کلاه ایمنی هوشمند موتورسیکلت است که هر کدام مجموعه‌ای از ویژگی‌های اضافه‌شده برای غلغلک دادن به شما دارد.

این اختراع در نمایشگاه CES ۲۰۲۵ رونمایی شد و توانست توجه زیادی را در دنیای موتور به خود جلب کند.

اما اول، کلاه‌های جمجمه‌ای هوشمند چیست؟ این شرکت مستقر در ویرجینیا در سال ۲۰۱۵ با اولین رویکرد فناوری کلاه ایمنی هوشمند شروع به کار کرد که تمرکز اصلی را بر ادغام هوش مصنوعی در محدوده محصولات خود قرار داد.

«یک روز هنگام رانندگی به سمت محل کار، متوجه یک عدد شدم. آمبروز دودسون، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران موتورسوارانی که در مسیر من حرکت می‌کردند، می‌گوید: «من مشاهده کردم که موتورسواران هر زمان که نیاز به تغییر مسیر داشتند، مکرراً سر خود را می‌چرخانند، و با خود گفتم – باید راه امن‌تری وجود داشته باشد. تا این سواران سوار شوند.»

نقطه کانونی کلاه هوش مصنوعی میدان دید ۲۴۰ درجه استادانه آن است. شما بپرسید چطور ممکن است؟ طبق گزارش‌ها، دوربین‌های دوگانه کوچک عقب، نقاط کور را که خطر ایمنی قابل‌توجهی برای موتورسواران محسوب می‌شود، حذف می‌کند و به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به چرخاندن سر خود، اتومبیل‌ها و موانع را تشخیص دهید.

علاوه بر این، یک دوربین اکشن ۱۰۸۰p/۶۰fps در جلوی کلاه ایمنی وجود دارد که زاویه ۱۲۰ درجه را پوشش می‌دهد. این بدان معناست که مجموع میدان دید موثر به یک ماموت ۳۰۰ درجه می‌رسد!

و درست مانند بسیاری از خودرو‌های پریمیوم این روزها، این کلاه هوش مصنوعی نیز با سیستم هشدار مجاورت همراه است. این یک خط دفاعی ضروری در برابر برخورد‌های احتمالی ناشی از برخورد جانبی است و هنگامی که شروع به منحرف شدن از خط خود می‌کنید به شما هشدار می‌دهد؛ و در صورت تصادف، سیستم تشخیص تصادف کلاه ایمنی می‌تواند بلافاصله با ۹۱۱ تماس بگیرد. یعنی اگر سوارکار بیش از ۱۵ ثانیه بی حرکت باشد.

یک نمایشگر هدآپ (HUD) مسئول ارائه اطلاعات مهم بدون منحرف کردن توجه شما در حین دوچرخه‌سواری است. تمام اطلاعات مرتبط – مانند سرعت، نشانه‌های ناوبری و پیام‌های دریافتی – در قالبی خوانا ظاهر می‌شوند.

در مورد اتصال، کلاه هوش مصنوعی سه حالت ارتباطی را با هم‌سواران ارائه می‌دهد: مش بلوتوث دوبلکس، شبکه تلفن همراه با برد نامحدود برای حداکثر ۱۵ سوار، و سیستم بی‌سیم PTT. این بدان معناست که شما قادر خواهید بود با دوستان خود بدون توجه به اینکه چقدر از شما دور هستند در تماس باشید.

اگر شما فردی هستید که دوست دارید سفر‌ها و ماجراجویی‌های خود را با موتور سیکلت ضبط کنید، این کلاه می‌تواند به عنوان یک اکشن کم نیز عمل کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از یک فرمان صوتی مانند “Hey, record my ride” استفاده کنید و دوربین‌های جلو و عقب شلیک می‌کنند.

این عملکرد نیاز به دوربین‌های خارجی مانند GoPro HERO ۱۳ Black یا DJI Action ۵ Pro را برطرف می‌کند. در مقایسه، هدست سنا ۵۰C دارای یک دوربین ۱۲۰ درجه FOV، یک شبکه داخلی مش/بلوتوث و بدون صفحه نمایش است – با شارژ یک ساعت و ۴۰ دقیقه دوام می‌آورد.

با توجه به همه چیز‌هایی که کلاه ایمنی ارائه می‌دهد، انتظار دارید عمر باتری iC-R محدود باشد. ICH یک زمان اجرا ۵ تا ۷ ساعته را بیان می‌کند که برای اکثر کاربران کافی به نظر می‌رسد. البته این به معنای باتری بزرگ است.

یک باتری بزرگ برابر با وزن سنگین‌تر است – به طور دقیق ۸.۱ پوند (۳.۷ کیلوگرم). این تقریباً دو برابر سنگین‌تر از Shoei Neotec ۳ است که ۴.۱۵ پوند (۱.۸ کیلوگرم) وزن دارد. خوشبختانه، کلاه‌های جمجمه‌ای هوشمند این کاستی را تصدیق می‌کنند و در تلاش هستند وزن کلاه ایمنی را حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم کاهش دهند.

مبادا فراموش کنید، حتی با وجود تمام تزئینات هوش مصنوعی روی آن، هنوز هم یک قطعه تجهیزات ایمنی است؛ بنابراین باید به همان اندازه ایمن باشد مانند کلاه ایمنی آرایی، کلیم یا شوئی. قبلاً گواهینامه DOT را دریافت کرده است، در حالی که آزمایش Snell و ECE در حال انجام است و انتظار می‌رود به زودی تکمیل شود.

قیمت این کلاه ایمنی پیشرفته موتور سیکلت

چقدر است؟ نسخه اقتصادی iC-Re از ۶۵۰ دلار آمریکا شروع می‌شود. در مرحله بعد، Rider Edition iC-R ۱۱۶۵ دلار قیمت دارد، نسخه Sport Edition iC-Rs با قیمت ۱۶۷۵ دلار به فروش می‌رسد، در حالی که نسخه برتر Sport Plus Edition iC-Rs+ ۱۸۵۰ دلار برای شما هزینه خواهد داشت. البته، با بالا رفتن دامنه، ویژگی‌های بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد.

یک نمایشگر هدآپ (HUD) ظاهر می‌شود که تمام اطلاعات مهم داخل کلاه ایمنی جمجمه‌ای هوشمند را ارائه می‌دهد.

برای مقایسه، Shoei Neotec ۳ فوق الذکر با قیمت ۸۹۹ دلار به فروش می‌رسد و یک برگردان فانتزی برای شما ۹۹۹ دلار هزینه دارد؛ بنابراین به هیچ وجه طیف کلاه ایمنی iC-R ارزان نیست. اما احتمالاً برای شما هزینه بیشتری برای داشتن یک کلاه ایمنی معمولی و سپس اضافه کردن وسایل کمک سواری متعدد برای تکرار ویژگی‌های iC-R خواهد داشت.

من شخصاً از این ایده متنفرم که اطلاعات اضافی در داخل کلاه جلوی چشمان شما ظاهر شود. بقیه موارد مفید به نظر می‌رسد، اما حقیقت این است که خود جاده ۱۰۰% توجه شما را می‌طلبد. انحراف از آن، حتی برای یک ثانیه، چیزی نیست که خودم آن را در نظر بگیرم. اما من کسی هستم که کلاه‌های خود را معمولی دوست دارد. شاید من نیاز به قانع کردن بیشتری داشته باشم.



منبع

برچسب ها :

ناموجود