برندسازی مهارت آموزان، سیاست سازمان توسعه و نوسازی معادن
مجری طرح گوهرسنگ سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: برندسازی مهارت آموزان و گوهرسنگها یکی از سیاستهای در پیش روی این سازمان است. به گزارش تحریریه معدن خبرگزاری صدا و سیما، هاشمی افزود: در اجرای مفاد سند ملی گوهرسنگ کشور، طرح توسعه صنعت گوهرسنگ در ایمیدرو آغاز شد که در
مجری طرح گوهرسنگ سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: برندسازی مهارت آموزان و گوهرسنگها یکی از سیاستهای در پیش روی این سازمان است.
به گزارش تحریریه معدن خبرگزاری صدا و سیما، هاشمی افزود: در اجرای مفاد سند ملی گوهرسنگ کشور، طرح توسعه صنعت گوهرسنگ در ایمیدرو آغاز شد که در آن از اکتشاف گوهرسنگ تا افزایش سهم ایران در بازارهای جهانی را شامل میشود. هاشمی افزود: در ۱۱ استان در حوزه گوهرسنگ عملیات اکتشاف انجام شده و نتایج آن در اختیار وزارت صمت قرار گرفته است.
مجری طرح گوهرسنگ افزود: در قراردای که ایمیدرو با سازمان فنی و حرفهای کشور امضا کرده است، تجهیز آموزشگاهها در مناطق مختلف کشور به دستگاههای تراش زاویه با حمایت ایمیدرو در دستور کار قرار گرفته است.
هاشمی گفت: سال گذشته نخستین دوره مسابقات ملی مهارت گوهرتراشی در فردوس خراسان جنوبی و امسال نیز دومین دوره آن در کرمان در ۵ رشته برگزار شد که مجموعه این فعالیتها زمینه برندسازی افراد در حوزه تراش و برندسازی گوهرسنگهای ایرانی همچون فیروزه شد.
وی افزود: این فعالیتها سبب معرفی نیروی آماده به کار مستعد و آموزش دیده میشود که میتواند در این صنعت به کار گرفته شوند و همزمان زمینهای برای ورود به بازارهای جهانی پیدا کنند.