مبنای رتبهبندی و سطح بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام شد
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نسیم نهاوندی در جمع دبیران هیئت نظارت استانی که امروز در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، اظهار داشت: برنامه ما این است که همه زیر نظامها به قانون تمکین کنند و به نظارت و ارزیابی وزارت علوم تن دهند و تا رسیدن به این نقطه، می
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نسیم نهاوندی در جمع دبیران هیئت نظارت استانی که امروز در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، اظهار داشت: برنامه ما این است که همه زیر نظامها به قانون تمکین کنند و به نظارت و ارزیابی وزارت علوم تن دهند و تا رسیدن به این نقطه، می توانیم بر اساس دادهها و خروجیهای علمی، نظارت و ارزیابی را انجام دهیم.
وی افزود: نظارت در آموزش عالی یک بحث فرهنگی است و اگر به امری درونی و فرهنگی تبدیل نشود، موقتی و بینتیجه خواهد بود و اگر هنوز بحث نظارت نزد برخی مدیران به عنوان یک فرهنگ و ارزش نهادینه نشده است، باید فرآیندهای موجود را بازبینی و اصلاح کنیم.
نهاوندی تاکید کرد: هدف ما از بازدیدها و تهیه گزارشهای نظارتی، ارتقای بهره وری و کیفیت آموزش عالی است و نه مچگیری. تلاش این است که دانشگاهها و موسسات آموزش عالی فاصله خود را با اهداف از پیش تعیین شده کم و در راستای رسیدن به اهداف تلاش کنند و سپس اهداف جدیدتری را جایگزین اهداف قبلی کنند و از این طریق زنجیره ارتقا شکل بگیرد.
وی بررسی نسبت دستاوردهای آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی را که خروجی دانشگاه و موسسات آموزش عالی هستند با امکانات و هزینههای مادی و غیرمادی صرف شده از سویی و میزان اثربخشی و کارآمدی فعالیتها را دو اصل مهم ارزیابی و نظارت در آموزش عالی اعلام کرد.
رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی گفت: در ارزیابیها و نظارت کاملا جدی هستیم و نتایج ارزیابیها از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مبنای رتبهبندی و سطحبندی آنها خواهد بود.
گفتنی است؛ در این نشست که به مدت دو روز برگزار شد، دبیران هیئت نظارت به بحث و تبادل نظر درخصوص نحوه نظارت و مسائل مربوط به این حوزه پرداختند.