“نشت اطلاعات و حملات سایبری” چالش شرکت های دانش بنیان
سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتا پایتخت در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: با افزایش حضور شرکتها در حوزه دانشبنیان، رقابت و تعامل بین آنها نیز به طور چشمگیری افزایش مییابد. در این میان، هوش تهدید و به خصوص تهدیدات سایبری، چالشی همیشگی برای این شرکتها به شمار میرود. استفاده از تجارب
سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتا پایتخت در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: با افزایش حضور شرکتها در حوزه دانشبنیان، رقابت و تعامل بین آنها نیز به طور چشمگیری افزایش مییابد. در این میان، هوش تهدید و به خصوص تهدیدات سایبری، چالشی همیشگی برای این شرکتها به شمار میرود. استفاده از تجارب و دانش پلیس فتا، مبتنی بر سناریوهای واقعی، میتواند به شرکتهای دانشبنیان در پیشگیری از افزایش پروندههای سایبری یاری رساند.
وی با اشاره به اینکه چک لیستهایی تدوین شده و در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار گرفته تا برمبنای آن امنیت داده خود و کاربرانشان را تضمین کنند، ادامه داد: یکی از تهدیدات در اکوسیستم فناوری از لحظه ایده تا ساخت محصول حملات سایبری است و موضوعات مالکیت معنوی،سرقت ایدهها و لطمه کارمندان ناراضی شرکت از دیگر چالشهای اکوسیستم فناوری و شرکتهای دانش بنیان است.
این مقام سایبری با اشاره به اینکه شرکتهای نوپا در زمان توسعه و قدمهای اول در مقابل حملات سایبری آسیب پذیر تر هستند افزود : در طول دو سال گذشته با موارد خاصی از نشت اطلاعات مواجه بودیم که پلیس فتا به آن ورود کرد.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: کنترلهای امنیتی، پارامترهایی هستند که برای حفاظت از اشکال مختلف دادهها و زیرساختهای مهم برای کسب و کارهای مجازی ، استارت آپها و یا یک سازمان پیادهسازی میشوند، در واقع هر نوع حفاظت یا اقدام متقابلی که برای اجتناب، شناسایی، مقابله یا به حداقل رساندن خطرات امنیتی برای دارایی های نرم و سخت استفاده شوند، یک کنترل امنیتی محسوب میشوند.
سرهنگ داود معظمی گودرزی در پایان با بیان اینکه در رویداد سال گذشته نیز در مورد نشت اطلاعات از شرکتهای دانش بنیان هشدار داده بودیم افزود: یکی از مهمترین دلایلی که باعث میشود استارتآپها برای هکرها و مهاجمان سایبری جذاب به نظر برسند بی توجهی آنها به سیاستهای حفاظت از دادههاست.
وی گفت: متاسفانه بیشتر استارت آپ ها زمانی به این سیاست ها توجه میکنند که دیگر خیلی دیر شده است،خطر این بی توجهی با تغییر مقیاس استارتآپها بیشتر میشود، بنابراین بهترین کار داشتن سیاست حفاظت از داده ها در دو بعد خلق شفافیت «transparency» و پیادهسازی رویه های کنترل و میزان دسترسی دادهها «access Control» از همان روز اول شروع کسب و کار اینترنتی است.
انتهای پیام/