تولید خودروهای برقی چینی از مرز 10 میلیون دستگاه در سال گذشت

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علاقه به وسایل نقلیه الکتریکی در سراسر جهان در حال افزایش است، اما داده‌های اخیر Google Trends نشان می‌دهد که این افزایش ممکن است بیشتر به دلیل جذابیت‌های تکنولوژیکی باشد تا نگرانی‌ها در مورد گرم شدن کره زمین. یکی از کارشناسان محیط زیست، این تغییر را به سیاسی شدن

کد خبر : 116381
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
تولید خودروهای برقی چینی از مرز 10 میلیون دستگاه در سال گذشت


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علاقه به وسایل نقلیه الکتریکی در سراسر جهان در حال افزایش است، اما داده‌های اخیر Google Trends نشان می‌دهد که این افزایش ممکن است بیشتر به دلیل جذابیت‌های تکنولوژیکی باشد تا نگرانی‌ها در مورد گرم شدن کره زمین.

یکی از کارشناسان محیط زیست، این تغییر را به سیاسی شدن تغییرات آب و هوایی مرتبط می‌داند. جستجوها برای «خودروهای الکتریکی» و «EV» به طور پیوسته در دهه گذشته افزایش یافته است و اصطلاح «China EV» امسال به بالاترین سطح خود رسیده است.

صنعت خودروهای برقی چین به نقطه عطف جدیدی رسید و تولید سالانه این خودروها از ده میلیون دستگاه عبور کرد. طبق گزارش‌های جدید گوگل ترندز جستجوهای مربوط به خودروهای برقی چین به بالاترین سطح خود در تاریخ رسیده است،

کاهش جستجوی «گرمایش جهانی» به پایین‌ترین حد در 2 دهه اخیر

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، جستجوها در گوگل برای «گرمایش جهانی» به پایین‌ترین سطح خود از زمان آغاز ردیابی در سال 2004 کاهش یافته است، رقمی که قبلاً فقط در اوج همه‌گیری کووید-19 مشابه بوده است.

پل هریس؛ استاد مطالعات جهانی و زیست محیطی در دانشگاه آموزش هنگ‌کنگ، این کاهش را ناشی از تغییر نگاه جهانی به استفاده از اصطلاح «تغییر آب و هوا» می‌داند. برای دانشمندان، این تغییر به دلیل گسترده‌تر بودن مفهوم تغییرات آب و هوا دربرابر گرمایش جهانی است که شامل اثرات دیگر افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

هریس همچنین اشاره می‌کند که تغییر به استفاده از این اصطلاح جدید با پذیرش جهانی همراه نبوده است. این مفهوم به شدت سیاسی شده و درگیر بحث‌های داخلی و ژئوپلیتیکی است که تحت تأثیر منافع مختلف قرار دارد. طرفداران محیط زیست اغلب از اصطلاحات جایگزین برای دور زدن این چالش‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش Climate Power، اوج اشاره به گرم شدن کره زمین، تغییرات آب و هوا و محیط زیست در طول انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2000 بود. اخیراً در ایالات متحده، تمرکز به ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان ابزاری برای ایجاد شغل معطوف شده است، زیرا این رویکرد از نظر سیاسی قابل قبول‌تر از چارچوب‌بندی بر اساس مزایای زیست محیطی یا بهداشتی است.

پل هریس خاطرنشان می‌کند که در حالی که چین در تولید انرژی خورشیدی و بادی پیشتاز است، همچنان به تصویب نیروگاه‌های جدید زغال‌سنگ و ثبت رکورد در تولید زغال‌سنگ ادامه می‌دهد. تلاش پکن برای انرژی پاک و توسعه خودروهای الکتریکی بخشی از استراتژی این کشور برای تنوع بخشیدن به شبکه انرژی و دستیابی به خودکفایی است.

با این حال، نگرانی‌ها در مورد ظرفیت مازاد چین، اتحادیه اروپا و ایالات متحده را وادار کرده است که بر خودروهای الکتریکی و محصولات انرژی تجدیدپذیر تعرفه وضع کنند و این امر به تشدید تنش‌های تجاری منجر شده است.

هریس معتقد است که انتقال از سوخت‌های فسیلی اجتناب‌ناپذیر است، اما مشکل اینجاست که تلاش‌های جهانی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی با سرعت بسیار کندی پیش می‌رود.

یکی از اهداف کلیدی سیاست بین‌المللی آب و هوا، محدود کردن گرمایش زمین به «خیلی کمتر از» 2 درجه سانتی‌گراد بالاتر از سطوح پیش از صنعتی شدن بوده است. با این حال، امسال اولین سالی است که انتظار می‌رود گرمایش بیش از 1.5 درجه بالاتر از این سطوح باشد. هریس تاکید می‌کند که در حالی که دستیابی به دمای زیر 2 درجه ممکن است از نظر علمی ممکن باشد، اما با توجه به شرایط ژئوپلیتیک کنونی، از نظر سیاسی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

انتهای پیام/



منبع

برچسب ها :

ناموجود