خطوط 3 و 4 مترو تهران به سیستم اعلام عمومی خودکار مجهز شدند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌اله قائد رحمتی با اشاره به اینکه سیستم اعلام عمومی چند وظیفه برعهده دارد که برقراری ارتباط بین راهبر و مسافر و همچنین ارتباط بین راهبر کابین اصلی و کمکی از جمله آنهاست، بیان کرد: با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان، اقدام به نصب سیستم جدید فرستنده خودکار در تمامی

کد خبر : 110277
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
خطوط 3 و 4 مترو تهران به سیستم اعلام عمومی خودکار مجهز شدند


به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌اله قائد رحمتی با اشاره به اینکه سیستم اعلام عمومی چند وظیفه برعهده دارد که برقراری ارتباط بین راهبر و مسافر و همچنین ارتباط بین راهبر کابین اصلی و کمکی از جمله آنهاست، بیان کرد: با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان، اقدام به نصب سیستم جدید فرستنده خودکار در تمامی ایستگاه‌های خطوط 3 و 4 و 53 رام قطار در این خطوط شده است.

وی با اشاره به اینکه 7 رام قطار دیگر نیز برای سایر خطوط متروی تهران به سیستم اعلام عمومی خودکار مجهز شده‌اند، گفت: PA یا سیستم اعلام عمومی چند وظیفه برعهده دارد که یکی از آنها اعلام نام ایستگاه‌ها است که با نصب فرستنده در خطوط 3 و 4 دیگر به‌طور خودکار نام ایستگاه‌ها اعلام خواهد شد.

قائد رحمتی تصریح کرد: برقراری ارتباط بین راهبر و مسافر و بالعکس و همچنین کیفیت ارتباط راهبر اصلی و کمکی نیز با نصب این تجهیزات ارتقاء یافته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی سیستم‌های PA قطارها برای ارتباط راهبر با مسافران و بالعکس فعال هستند.

وی با بیان اینکه خرابی دستگاه پیچ نام ایستگاه‌ها در داخل برخی واگن‌ها موجب نارضایتی شهروندان و مسافران شده بود، افزود: به‌خاطر خارجی بودن این تکنولوژی، در تهیه و تأمین برخی قطعات با سختی‌هایی مواجه بودیم که موجب شد در جهت بومی‌سازی این سیستم گام برداریم.

سرپرست معاونت مهندسی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه در سیستم‌های قدیمی برخی از قطعات کلاً موجود نبود و یا نیاز به صرف مبالغ بالایی برای به‌روزرسانی با نمونه‌های خارجی داشت، تصریح کرد: با استفاده از توان و تخصص داخلی توانستیم این کار را با صرف هزینه‌های کمتری انجام دهیم.

قائد رحمتی خاطرنشان کرد: با به‌کارگیری یک سیستم داخلی که توسط یک شرکت دانش‌بنیان ساخته شده است، این سیستم بومی‌سازی شد. بعد از مراحل مختلف ارزیابی و تست با توجه به عملکرد مناسبی که داشت در فاز اول در خطوط 3 و 4 اجرا و به‌مرور در سایر خطوط نیز انجام خواهد شد.

وی همچنین از رفع نقص تابلو روان نمایشگرهای نشان‌دهنده نام ایستگاه که در داخل واگن قرار دارند، خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی تابلو روان‌ها بدون نقص فعال هستند.

انتهای پیام/



منبع

برچسب ها :

ناموجود