30 هزار کلاس اولی هنوز برای سنجش سلامت مراجعه نکرده اند
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حجتالله الماسی؛ رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه هیچ دانشآموزی در پایه اول دبستان ثبتنام نمیشود مگر آنکه سنجش سلامت را انجام دهد، گفت: 819 پایگاه ثابت سنجش سلامت در کشور داریم که خانوادهها میتوانند برای سنجش سلامت فرزندان خود به آنجا مراجعه کنند. برای
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حجتالله الماسی؛ رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه هیچ دانشآموزی در پایه اول دبستان ثبتنام نمیشود مگر آنکه سنجش سلامت را انجام دهد، گفت: 819 پایگاه ثابت سنجش سلامت در کشور داریم که خانوادهها میتوانند برای سنجش سلامت فرزندان خود به آنجا مراجعه کنند. برای نخستین بار در سال گذشته متخصصان گفتاردرمان و کاردرمان برای حضور در این پایگاهها استخدام شدند.
وی افزود: هنوز 30 هزار دانشآموز کلاس اولی برای سنجش سلامت مراجعه نکردهاند، 15 شهریور آخرین فرصت برای این کار است و اگر انجام ندهند امکان ثبتنام در پایه اول دبستان وجود ندارد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: اگر در پایگاههای سنجش سلامت، دانشآموز دارای اختلال تشخیص داده شود برای استفاده از خدمات توانبخشی رایگان معرفی میشود که در روزهای دوشنبه و چهارشنبه فصل تابستان میتوان از این خدمات استفاده کرد.
الماسی ادامه داد: در گذشته یک ارزیاب تشخیص میداد که دانشآموز به مدرسه استثنایی برود یا مدرسه عادی اما هم اکنون کمیته جایدهی با حضور کاردرمان، مشاور، خانواده و ارزیاب وضعیت دانشآموز را بررسی میکنند که باید به مدرسه استثنایی برود یا مدرسه عادی.
11 هزار دانشآموز استثنایی بازمانده از تحصیل
وی مطرح کرد: 11 هزار دانشآموز استثنایی بازمانده از تحصیل هستند و دلیل اصلی آن بیماری و مشکلات جسمی است از سایر دلایل بازماندگی از تحصیل، نبود سرویس ایاب و ذهاب است البته هم اکنون بخشی از مشکلات حل شده است و شهرداری تهران در بحث ایاب و ذهاب رایگان دانشآموزان استثنایی خدمات خوبی ارائه میکند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: اول مهر امسال از خانوادهها بابت حمل و نقل دانشآموزان استثنایی در سراسر کشور هیچ پولی دریافت نمیشود و اگر هزینهای دریافت شود، تخلف است.
الماسی درباره وضعیت دانشآموزان اوتیسم گفت: دانشآموزان اوتیسم در بسیاری از مدارس با دانشآموزان کم توان ذهنی تحصیل میکنند اما نیاز آنها کاملاً متفاوت است چون ضریب هوشی عادی دارند، بنابراین گروه آموزشی اوتیسم را در سازمان آموزش و پرورش استثنایی از گروه کم توان ذهنی جدا کرده و مدارس مستقل اوتیسم ایجاد کردیم که اکنون در کشور به 28 مورد رسیده است.
استخدام معلمان معلول در مدارس استثنایی
وی بیان کرد: در دانشگاه فرهنگیان باید معلم ویژه آموزش دانشآموزان اوتیسم تربیت کنیم.
الماسی درباره استخدام معلمان دارای معلولیت در آموزش و پرورش گفت: سه درصد سهمیه استخدام به افراد دارای معلولیت اختصاص دارد، هم اکنون معلمان با آسیب شدید بینایی داریم که در مدارس استثنایی مشغول به تدریس هستند.
انتهای پیام/