پذیرش دانشجوی گرایش اینترنت اشیا در دانشگاه شهید چمران اهواز

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت علوم، رحیم پیغان دراین باره بیان کرد: این دانشجویان از طریق آزمون سراسری در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش شده و تحصیل خود را آغاز کرده‌اند. وی با اشاره به اجرای پروژۀ IoTrain و راه‌اندازی گرایش «اینترنت اشیا»، خاطرنشان کرد: این پروژه، در قالب کنسرسیومی بین‌المللی

کد خبر : 99157
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴
پذیرش دانشجوی گرایش اینترنت اشیا در دانشگاه شهید چمران اهواز


پذیرش دانشجوی گرایش اینترنت اشیا در دانشگاه شهید چمران اهواز

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت علوم، رحیم پیغان دراین باره بیان کرد: این دانشجویان از طریق آزمون سراسری در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش شده و تحصیل خود را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به اجرای پروژۀ IoTrain و راه‌اندازی گرایش «اینترنت اشیا»، خاطرنشان کرد: این پروژه، در قالب کنسرسیومی بین‌المللی اجرا شده است که در آن شش دانشگاه از کشور‌های ایران و عراق مشارکت دارند. هدف اصلی پروژه IoTrain، طراحی و تأسیس گرایش کارشناسی ارشد اینترنت اشیا یا IoT (زیرمجموعه مهندسی کامپیوتر) است که شامل شش بستۀ کاری «آماده‌سازی رشته»، «توسعۀ رشته و دروس»، «کنترل کیفیت»، «اطلاع‌رسانی»، «پایداری و بهره‌برداری» و «مدیریت پروژه» است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز، افزود: در اجرای پروژه فوق، این دانشگاه همکاری فعال و مؤثر در همه بسته‌های کاری پروژه و نیز مدیریت بستۀ کاری «آماده‌سازی رشته» را بر عهده داشته است که پنج فعالیت تحلیل دروس و منابع موجود (با همکاری دانشگاه علوم پایه زنجان)، تحلیل نیاز‌های بازار (با همکاری دانشگاه سیستان و بلوچستان)، هدف سنجی و تحلیل کمبود‌ها در مقایسه با بازار (با همکاری دانشگاه تبریز)، تعیین کمبود‌های آموزشی کنونی برای آموزش IoT (با همکاری دانشگاه واسط کشور عراق) و طرح توسعۀ دروس رشته IoT (تهیه شده در دانشگاه شهید چمران اهواز) را شامل می‌شود. پس از طی این مراحل، برنامه درسی تدوین شده برای این رشتۀ جدید به وزارت علوم در ایران و عراق ارائه و تصویب شده است.

پیغان «مهارت محوری» و «توجه به نیاز‌های بازار» برای طراحی محتوای درسی را از جمله ویژگی‌های شاخص این رشته در مقطع کارشناسی ارشد، دانست و گفت: وجود واحد آزمایشگاهی در حدود نیمی از دروس تعریف شده این رشته، وجود درس کارآموزی (برای نیازسنجی صنایع و سازمان‌ها)، تعریف دو درس جدید مدیریتی شامل «مدیریت فناوری و نوآوری» و «کارآفرینی و فعالیت حرفه‌ای» از دیگر ویژگی‌های این رشته است. همچنین محتوای درسی به‌صورت پاورپوینت برای دروس این رشته تهیه شده است.

وی در پایان تصریح کرد: در این راستا، هفتۀ گذشته، «آزمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا» نیز به تجهیزات اولیه مورد نیاز مجهز شده و گشایش یافت.



منبع

برچسب ها :

ناموجود