پاسخ به بیانیه مجمع؛ازخط امام(ره) خارج اند وبار اولشان نیست!

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چند روزی از صدور بیانیه قابل تأمل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه درباره پیشنهاد «ایجاد دو دولت مستقل و بازگشت اسرائیل به مرزهای قانونی» می‌گذرد و هنوز هم اعتراض مراجع بزرگوار تقلید، علما و فضلای حوزوی به شدت ادامه دارد. هرچند مجمع طی بیانیه دیگری اعلام کرده است:

کد خبر : 101957
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
پاسخ به بیانیه مجمع؛ازخط امام(ره) خارج اند وبار اولشان نیست!


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چند روزی از صدور بیانیه قابل تأمل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه درباره پیشنهاد «ایجاد دو دولت مستقل و بازگشت اسرائیل به مرزهای قانونی» می‌گذرد و هنوز هم اعتراض مراجع بزرگوار تقلید، علما و فضلای حوزوی به شدت ادامه دارد.

هرچند مجمع طی بیانیه دیگری اعلام کرده است: «بر این باوریم که رژیم صهیونیستی غاصب و جنایتکار است و به هیچ توافق و معاهده‌ای پایبند نیست. هدف مجمع، هرگز تأیید چنین رژیمی نبوده» اما درباره طرح «ایجاد دو دولت مستقل و بازگشت اسرائیل به مرزهای قانونی» عقب‌نشینی نکرده است.

به گفته علمای دینی، جای تأسف دارد که از دل حوزه علمیه، راه‌حلی برای مشکلات مردم مظلوم فلسطین ارائه شود که به تأیید جنایتکاران آمریکایی، رژیم غاصب صهیونیستی و برخی دولت‌های وابسته به آن‌ها در منطقه برسد.

خبرگزاری تسنیم، به مواضع علما و بزرگواران حوزوی در خصوص مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم پرداخته است. توجه به نوع بیانات این بزرگان، نیازمند تأمل عمیق‌تری است.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی: مسیر حوزه همان مسیر امام راحل است

مسیر حوزه همان مسیر امام راحل است و نظام و انقلاب هم برخاسته از همین حوزه است، بلکه اگر انحرافی در دین و مذهب و مصلحت مردم و آن آرمان امام ایجاد شد بدون تعارف تذکر می‌دهیم؛ اما اجازه نخواهیم داد که در این شرایط سخت لبنان و فلسطین، که صهیونیست‌ها روزانه هزاران زن و کودک را بکشند و آواره کنند و خانه و زندگی آنان را غصب نمایند و بعد در حوزه علمیه عده‌ای از وجود یک کشور مستقل با این سابقه و خصوصیات که عرض شد سخن بگویند.

اینکه امام (ره) با اسرائیل مخالفت کرد، فقط برای یک کشور خاص یا گروه خاص نیست؛ بلکه به جهت غاصب و نامشروع بودن این رژیم است و جهت دیگرش شعار تجاوز به کشورهای دیگر است.

حال ما بنشینیم و تماشا کنیم که یک گروه غاصب که سرزمینی را غصب کرده‌اند و رسماً شعارشان تجاوز به کشورهای دیگر هم هست، روز به روز به این تجاوز ادامه دهد؟!

آیت‌الله حسینی بوشهری: مگر اصلاً اسرائیل مرز قانونی دارد؟

اینکه گفته شود «اسرائیل به مرزهای قانونی خودش برگردد» مگر اصلاً اسرائیل مرز قانونی دارد؟ این قانون را چه کسی جز کشورهای استعمارگر و دول استعماری وضع کرده‌اند. سراسر وجود اسرائیل اشغال و جرم و جنایت و غارت و آواره کردن مردم است و بنا بر آمار، افرادی که در آنجا زندگی می‌کنند افراد نظامی هستند.

ایده تشکیل دو دولت در منطقه فلسطین ایده غلطی است. این سرزمین متعلق به فلسطینی‌ها است و شنیده شدن این تعابیر در فضای حوزه علمیه قم که در حقیقت مرزبان اسلام و انقلاب است، باعث تعجب می‌شود و لازم است اگر این مطالب به اشتباه بیان شده است، این افراد در مطالب خودشان تجدید نظر کرده و از یکپارچگی امت اسلامی حفاظت و حمایت کنند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای: دادسرای ویژه روحانیت به تشکل اخطار کرد

برخی افراد که عنوان محقق و استاد حوزه را دارند، مبادرت به اقداماتی می‌کنند که خلاف امنیت است؛ آنها در کمال تعجب و در حالی که رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی طی بیش از یک سال اخیر شنیع‌ترین و بعضاً بی‌سابقه‌ترین جنایات را علیه مردم فلسطین و لبنان مرتکب شده‌است، اظهارات و حرف و نظری را ابراز می‌کنند که در مقطع فعلی، بسیار سنگین و ثقیل و ناخوشایند است. آیا آنها این همه جنایات صهیونیست‌های درنده علیه مردم و کودکان و بیماران را در غزه و جنوب لبنان نمی‌بینند؟!

علی‌ای‌حال دادسرای ویژه روحانیت به تشکلِ مزبور اخطار کرده که درصدد اصلاح حرف و نظر ناصواب خود برآید و جبران مافات کند.

به دادستان ویژه روحانیت قم نیز تأکید کرده‌ام که چنانچه اصلاح و جبران از ناحیه تشکل مزبور صورت نگرفت، برخورد مقتضی در قبال آن، اعمال شود.

 

 

آیت‌الله محسن اراکی: تشکیل دولت اسرائیل از سوی اهل علم، بدعت است

حتی اگر صهیونیست‌ها یک وجب از سرزمین‌های فلسطین را بخواهند غصب کنند، جهاد دفاعی علیه آن‌ها واجب است.

از این رو اینکه گفته شود دولتی برای اسرائیل و دولتی برای فلسطینیان در یک سرزمین باشد، خلاف ضروری دین و ضرورت دین اسلام است. زیرا این به‌معنای آن است که جهاد برای آزادسازی سرزمین اسلام واجب نباشد.

اگر کسی چنین سخنی می‌گوید که حل مشکل فلسطین با راه حل حکومت دو دولت حل می‌شود، اگر اهل علم باشد علاوه بر مخالفت با ضرورت دین بدعت‌گذار به‌شمار می‌آید، زیرا انسانی است که سخن او سخن دین شمارش می‌شود.

آیت‌الله جواد مروی: جز اظهار تأسف چیزی نمی‌توان گفت

امام راحل هم این رژیم را غاصب و غده سرطانی می‌دانستند و مخالف آن بوده‌اند. همه بدانند عقبه تاریخ تشیع معلوم است، حوزه علمیه قم، مراجع تقلید، علما و روحانیت شیعه این رژیم غاصب را به رسمیت نمی‌شناسند و مشروعیتی حتی در حد یک وجب این سرزمین برای این رژیم قائل نیستند.

جز اظهار تأسف چیزی نمی‌توان گفت برای مجموعه‌ای که نمی‌دانم معمم هستند؟ مذهب را می‌شناسند؟ مسائل سیاسی را می‌فهمند؟ طبیعی است که جمله آنها که نیازی به ذکر ندارد و محکوم است.

آیت‌الله عباس کعبی: مجمع، دنباله‌رو فتنه‌گران است

گروه موسوم به مجمع مدرسین و محققین هیچ ارتباطی با مدرسان انقلابی حوزه علمیه قم ندارد و دنباله‌رو فتنه‌گران هستند. بیانیه این گروه در به رسمیت شناختن رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی، تأیید جنایت‌های این رژیم در غزه و لبنان و نمک پاشیدن بر زخم مردم ستمدیده است.

امروز هر عاقلی می‌داند تنها راه صلح و امنیت در سطح بین‌الملل، نابودی این غده سرطانی است؛ نویسندگان این بیانیه یا خود را به نادانی زده‌اند یا در قالب پروژه‌ای همسو با جنگ روانی دشمن قصد تضعیف جبهه مقاومت را دارند.

آیت‌الله سیفی مازندرانی: از خط امام (ره) خارج هستند و بار اولشان نیست!

کسانی که به رسمیت شناختن اسرائیل را توصیه می‌کنند از خط امام (ره) خارج هستند. این آقایانی که به نام مجمع مدرسین و امثالهم این مسائل را ابراز می‌کنند بار اولشان نیست.

این‌ها در فتنه‌های مختلف مانند فتنه 88 یا فتنه ابتذال و بی‌حجابی با طرح شبهات و تفسیر غلط از آیات و روایات باعث گمراهی عده‌ای از مردم شدند…

اینها آن موقع که دلیل داشتند، دلیلشان علیل و همراه با بدعت بود و آیات قرآن را برخلاف نظر تمام فقها و علما، وارونه و تحریف‌شده معنا می‌کردند، تا چه رسد در این مسئله که دلیلی برای اینکه دولت اسرائیل را به رسمیت بشماریم ندارند! این‌ها جزو بدعت‌گذاران دین هستند در زمان ما و رسوا کردن این‌ها بر هر عالم دینی واجب هست.

انتهای پیام/



منبع

برچسب ها :

ناموجود