هوشمندسازی، پردازش تصویر و بهینه سازی، نیازهای فناورانه صنعت لوازم خانگی ایران
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تور فناورانه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی به همت مرکز توسعه فناوریهای راهبردی امروز بیست و یکم مرداد ماه در محل خانه نوآوری و فناوری ایران برگزار شد. هدف از برگزاری این جنس تورهای فناورانه، گسترش و ترویج ادبیات دانش و فناوری و همچنین شناسایی فرصتها
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تور فناورانه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی به همت مرکز توسعه فناوریهای راهبردی امروز بیست و یکم مرداد ماه در محل خانه نوآوری و فناوری ایران برگزار شد.
هدف از برگزاری این جنس تورهای فناورانه، گسترش و ترویج ادبیات دانش و فناوری و همچنین شناسایی فرصتها و چالشهای صنایع ملی و ایجاد یک پل ارتباطی بین نهاد دانشگاه و صنعت است.
تور فناورانه لوازم خانگی در دو بخش برگزار شد، در بخش اول، اکبر زمانی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت دیپوینت و محسن درویش، معاون اجرایی کارخانه کن به سخنرانی پرداختند و هر یک به معرفی مجموعه تحت مدیریت خود، راههای همکاری و سرمایه گذاری در این مجموعهها پرداختند.
زمانی با بیان اینکه صنایع بزرگ همچون شرکت دیپوینت از پروپوزال و مقالههای کاربردی در بحثهای نرم افزاری استقبال میکند، افزود: نیازهای فناورانه ما در سه حوزه هوشمندسازی، پردازش تصویر و بهینه سازی است و در این راستا با دو دانشگاه علم و صنعت و شهید بهشتی در حال تعامل هستیم.
وی همچنین به تجربه سال گذشته این شرکت در تور فناورانه هم گریز زد و بر ثمرات این حضور و تعاملاتی که طی آن با دانشگاه و اهالی آن گرفته شد، ارجاع داد و تاکید کرد: صنایع امروز را از تعامل با دانشگاه و تجهیز به فناوری روز گریزی نیست.
درویش هم به ضرورت ایده پردازی و نیاز سازی دانشگاه برای صنعت تاکید کرد و گفت: دانشگاه نباید خود را به پاسخ گویی به نیازهای فناورانه صنعت محدود کرده و بلکه فراتر از این، باید به طرح نیاز جدید در صنعت ورود کند.
به گفته او، پیش شرط رقابت با شرکتهای بزرگ در صنعت دنیا، طرح نیاز در این فضا است و ما متاسفانه هنوز در مرحله ایجاد فناوری قرار داریم.
وی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر، با دو دانشگاه صنعتی امیرکبیر و علم و صنعت در حال تعامل هستیم و از دانشجویان تحلیل داده، مهندسی مکانیک اعم از ساخت تولید سیالات، طراحان محصول، گرافیست و مارکتینگ استقبال میکنیم.
گفتنی است که در بخش دوم این تور، از برخی از شرکتهای برگزیده در نمایشگاه لوازم خانگی بازدید شد.