همکاری‌های راهبردی دانشکده مدیریت دانشگاه امیرکبیر با صنایع و سازمان‌های بزرگ کشور

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدی مجیدپور تاسیس یک گروه مستقل MBA در سال ۱۳۸۷ و تبدیل آن به دانشکده در سال ۱۳۸۹ را نقطه شکل‌گیری این دانشکده دانست و گفت: تمام تلاش مان این است که این دانشکده در انتهای سال جاری به ساختمان جدید منتقل شود.  مجیدپور با اشاره به حجم قرارداد‌های

کد خبر : 100596
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶
همکاری‌های راهبردی دانشکده مدیریت دانشگاه امیرکبیر با صنایع و سازمان‌های بزرگ کشور


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدی مجیدپور تاسیس یک گروه مستقل MBA در سال ۱۳۸۷ و تبدیل آن به دانشکده در سال ۱۳۸۹ را نقطه شکل‌گیری این دانشکده دانست و گفت: تمام تلاش مان این است که این دانشکده در انتهای سال جاری به ساختمان جدید منتقل شود. 

مجیدپور با اشاره به حجم قرارداد‌های آموزش‌های آزاد این دانشکده اشاره کرد و یادآور شد: حجم قرارداد‌های آموزشی ما در سال ۱۴۰۰ در حد صفر بود که این میزان در سال ۱۴۰۳ به حدود ۷ میلیارد تومان افزایش یافته است.

 
رییس دانشکده مدیریت، علم و فناوری اضافه کرد، تحلیل حجم قرارداد‌های صنعتی این دانشکده نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۰ پانصد میلیون تومان قرار داد صنعتی در دانشکده وجود داشت و این میزان در سال ۱۴۰۳ به بیست و هفت میلیارد تومان شامل قرارداد و توافق نامه بالغ شده است.

رییس دانشکده مدیریت، علم و فناوری تعداد دانشجویان این دانشکده در رشته‌های کارشناسی ارشد مدیریت فناوری و نوآوری، مالی و بازاریابی، کارشناسی ارشد فلسفه علم، کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات، دکتری مدیریت فناوری و کارشناسی ارشد اقتصاد انرژی را ۳۱۸ دانشجو ذکر کرد.

مجیدپور افزود: یکی از موارد مهم در برنامه توسعه ای دانشکده را تعریف رشته‌های جدید، راهبردی، بین رشته‌ای و متناسب با نیاز‌های اولویت دار کشور عنوان کرد و افزود در دو سال گذشته دوره دکتری مدیریت تکنولوژی، دکتری مدیریت صنایع دریایی و کارشناسی ارشد اقتصاد انرژی اخیرا اجرایی شده اند.

 
رییس دانشکده مدیریت، علم و فناوری توسعه کسب و کار‌ها از طریق ایجاد دفاتر ارتباط با صنعت در حوزه‌های راهبردی و ایجاد مرکز توسعه کسب و کار‌های دریایی و مرکز مطالعات سیاستگذاری و اقتصاد از دیگر اقدامات توسعه‌ای این دانشکده بوده است. 

در بعد همکاری‌های بین المللی، دانشکده مدیریت برگزاری دوره مشترک کارآفرینی و مهارت‌های آینده با آکادمی تجارت خارجی روسیه در چند ماه گذشته باعث شکل‌گیری تجربه جدیدی در دانشکده شد. در گذشته نیز دانشکده مدیریت تجربه برگزاری دوره DBA با دانشگاه ماستریخت هلند، دوره مدیریت انرژی با دانشگاه دلفت هلند و برگزاری دوره MBA با اراسموس از اقدامات مفید در بخش بین الملل بوده است. همچنین راه¬اندازی دوره دکتری مدیریت کسب و کار و جذب دانشجویان بین الملل (غیرایرانی) از برنامه‌های آینده این دانشکده در بخش بین المللی است.

 
رییس دانشکده مدیریت، علم و فناوری اظهار کرد: عضویت در شبکه‌ها و ارتباطات گسترده داخلی و بین‌المللی، توانایی ارائه خدمات متنوع مشاوره مدیریت و کسب‌وکار، برگزاری دوره‌های درآمدزا ویژه مدیران، داشتن اعضای هیئت علمی جوان و دانش‌آموخته از دانشگاه‌های مطرح بین المللی را از نقاط قوت این دانشکده است.

وی نیل به جایگاه مرجعیت علمی و تبدیل‌شدن به نهادی اثربخش برای حل مسائل و نیاز‌های اولویت‌دار کشور و نقش‌آفرینی بین‌المللی به‌ویژه در حوزه‌های منطقه‌ای را از چشم اندازه‌های این دانشکده عنوان کرد و ادامه داد: برای تحقق این چشم اندازه ماموریت هایی، چون “تولید علم در تراز جهانی و مفید در حل مسائل کشور”، “تربیت نیروی انسانی دانا، ماهر و دغدغه‌مند نسبت به حل مسائل کشور”، “اثرگذاری در حل مسائل کشور” و “اتاق مشورتی بخش خصوصی و نهاد‌های دولتی” در برنامه راهبردی دانشکده تعریف شده اند.

 
مجیدپور نقش آفرینی در حل مسایل مدیریتی کشور را از دیگر چشم انداز‌های این دانشکده ذکر کرد و یاداور شد: این دانشکده در سه گروه مدیریت کسب و کار، اقتصاد و مالی و مطالعات علم و فناوری دارای ۱۴ عضو هیات علمی و ۳۰ استاد همکار است.

 
وی خاطر نشان کرد: این دانشکده برنامه دارد تا با دیگر دانشکده های دانشگاه همکاری و تعامل نزدیک داشته باشد و در همین راستا ارائه دروس مبانی کارآفرینی و نوآوری در دوره کارشناسی، مدیریت کسب و کار در مقطع کارشناسی ارشد، واحد فلسفه علم در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و اخلاق مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد از برنامه‌های آموزشی مشترک است.



منبع

برچسب ها :

ناموجود