نخستین نشست کمیسیون رسانه شورای المپیک آسیا
به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک؛ اولین نشست کمیسیون رسانه شورای المپیک آسیا (OCA) با حضور افتخاری حسین المسلم دبیرکل شورای المپیک آسیا و فاریس رئیس کمیسیون و سایر اعضای این کمیسیون از کشورهای ایران، ماکائو، قزاقستان، افغانستان، چین تایپه، عمان، ژاپن، کره و عربستان سعودی برگزار شد. در
به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک؛ اولین نشست کمیسیون رسانه شورای المپیک آسیا (OCA) با حضور افتخاری حسین المسلم دبیرکل شورای المپیک آسیا و فاریس رئیس کمیسیون و سایر اعضای این کمیسیون از کشورهای ایران، ماکائو، قزاقستان، افغانستان، چین تایپه، عمان، ژاپن، کره و عربستان سعودی برگزار شد.
در این نشست که با حضور محمود عبدالهی، مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک و عضو کمیسیون رسانه برگزار شد، بر اساس دستور جلسه در ابتدا در خصوص ارتقای برندینگ شورای المپیک آسیا بحث و بررسی و مصوب شد از آنجا که همه رویدادهای زیر مجموعه شورای المپیک آسیا جزو داراییهای این شورا محسوب میشود.
به منظور ارتقا برندینگ OCA در رویدادهای پیشرو از اینفلوئنسرهای فعال در حوزههای مختلف صنایع مختلف همچون مد و فشن، فرهنگهای غذایی، توریسم، معرفی اماکن گردشگری و هتلها در این مسیر به شورای المپیک آسیا و کمیته برگزاری رویداد کمک گرفته شود ، این رویدادها شامل بازیهای آسیایی زمستانی هاربین 2025 و بازیهای آسیایی جوانان 2025 است که میتواند آغازی برای این اتفاق بزرگ باشد.
شورای المپیک آسیا برای هر رویداد و با توجه به بررسی رزومه افراد، اینفلوئنسرها را از بین گزینههای معرفی شده از سوی اعضا انتخاب میکند.
در ادامه نشست در خصوص نحوه برگزاری مراسم سالانه اهدای جوایز شورای المپیک آسیا بحث شد و مقرر شد با الگو برداری از مراسم مشابه FIFA بهترین مدل پیشنهادی مطرح و مصوب شد.
همچنین پیشنهاد شد در مراسم آتی جوایزی همچون میراث شورای المپیک آسیا، بهترین ورزشکاران، بهترین مدیران و …نیز تعریف شوند.
دعوت از نفرات سرشناس (سلبریتیها) در حوزههای مختلف به منظور ارتقا برندینگ شورا نیز برای حضور در این مراسم ها پیشنهاد شد.
در بخش دیگری از این نشست پیشنهاد شد که مستندی با عنوان “خون، اشک، عرق” برای ورزشکاران شاخص هر کشور ساخته و از طریق شبکههای اجتماعی و فضای مجازی در اختیار شورای المپیک آسیا و همچنین رسانههای مجازی اختصاصی ورزشکاران پخش و انتشار پیدا کند.
در بخش پایانی این نشست چند ساعته موضوع حفاظت از ورزشکاران در برابر نژاد پرستی و اقدامات نفرت پراکنی و ابعاد و پیچیدگیهای مختلف آن مطرح شد که طی ان پیشنهاد شد با بهره بردن از هوش مصنوعی و نرمافزارهای آنالیز کلیه اتفاقاتی که در رسانههای مجازیورزشکاران همانند اینستاگرام، توییتر و فیس بوک رخ میدهد، رصد و تحلیل شود، به طور مثال آنالیز تعداد پیامهای مثبت و منفی برای یک ورزشکار در رسانههای مجازی قابل رصد است، مقرر شد در آینده از این ابزار برای کمک به محافظت از ورزشکاران بیشتر استفاده شود.
انتهای پیام/