نجف نیازمند استفاده از تجربه تهران در زمینه هوش مصنوعی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، یوسف مکی؛ استاندار شهر نجف ضمن بازدید از مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران در نشستی صمیمانه با مدیران حمل و نقل و ترافیک در محل ساختمان این معاونت دیدار و گفت‌وگو کردند. شهریار افندی‌زاده؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک در سخنانی ضمن خیر مقدم به استاندار نجف

کد خبر : 26843
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
نجف نیازمند استفاده از تجربه تهران در زمینه هوش مصنوعی


به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، یوسف مکی؛ استاندار شهر نجف ضمن بازدید از مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران در نشستی صمیمانه با مدیران حمل و نقل و ترافیک در محل ساختمان این معاونت دیدار و گفت‌وگو کردند.

شهریار افندی‌زاده؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک در سخنانی ضمن خیر مقدم به استاندار نجف و هیئت همراه، گزارشی کوتاه از وضعیت حمل و نقل همگانی شهر تهران ارائه و اظهار کرد: در شهر تهران 7 خط مترو وجود دارد و بناست که تا سال 1408 به 11 خط برسد. در بخش اتوبوسرانی نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته است که به 6 هزار اتوبوس برسیم. در بخش تاکسی هم بالغ بر 20 هزار تاکسی اضافه خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر در شهر تهران بالغ بر 100 کیلومتر بزرگراه داریم که این عدد تا حدود 550 کیلومتر اضافه خواهد شد و طبق آخرین برنامه‌ریزی صورت گرفته و تبیین طرح جامع حمل‌و نقل شهر تهران تا افق 1420، در تلاش هستیم تا این شهر بتواند نسبت به ظرفیت‌هایی که دارد، پاسخگو باشد.

مهدی گلشنی؛ مدیرکل اداره حمل و نقل عمومی و امور مناطق نیز ضمن معرفی ظرفیت‌‎های حمل و نقل همگانی شهر تهران گفت: آمادگی داریم تا آنچه که به عنوان تجربیات حمل و نقل همگانی در تهران بوده و در آینده نیز کسب می شود را درخدمت مردم عراق و نجف قرار دهیم.

وی بیان کرد: امیدوار هستیم این دیدارها مقدمه ای شود تا بتوان توفیقات را برای تهران و نجف در بهره‌مندی از ظرفیت ها به ویژه در زمان اربعین حسینی (ع) فراهم کند و با یک نگاه اخرالزمانی دست به دست هم دهیم و شرایطی را بسازیم تا مایه اقتدای دیگر شهرها به تهران و نجف باشد.

حمید برادران؛ سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران نیز ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های این شرکت اظهار کرد: پروژه‌ توسعه «سامانه هوشمند حمل‌و نقل ترکیبی» از جمله پروژه‌های نوینی است که در دوره اخیر مدیریت شهری آغاز شد. ما پیش‌بینی می‌کنیم که 30 درصد سهم حمل‌و نقل عمومی را ظرف 2 سال آینده به عدد 50 برسانیم که کاهش آلودگی هوای تهران، کاهش زمان سفر و… را به همراه خواهد داشت.

برادران تصریح کرد: ما می‌توانیم سامانه‌ای را برای شهر نجف تعریف کنیم که بدون نصب تجهیزات سخت افزاری، ترافیک شهر نجف را رصد کرده و با استفاده از الگوی ترافیکی که به‌دست می‌آید، داده‌های اولیه برای هوشمندسازی کنترل ترافیک در این شهر را ارائه دهیم.

تجربه موفق تهران در ساخت مترو الگوی شهر نجف خواهد بود

یوسف مکی؛ استاندار نجف نیز ضمن تشکر از میزبانی معاونت حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران گفت: حمل و نقل شهر تهران در مسیر درستی در حال حرکت است و میزان استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی نشانگر فرهنگ عمومی صحیح در این شهر است.

مکی با اشاره به توافقات قبلی بین ایران و عراق در حوزه حمل و نقل زائران اربعین حسینی اظهار امیدواری و بیان کرد: ما در شهر نجف به دلایل زیرساختی امکان ایجاد مترو نداریم و در صدد هستیم یک شهر جدید نجف را در کنار شهر قدیم ایجاد کرده و با استفاده از مترو بین این دو شهر مسیر مواصلاتی برقرار کنیم و از اینرو نیازمند تجربه خوب تهران در حوزه ساخت تونل و مترو هستیم.

استاندار نجف همچنین به مشکلات فعلی این شهر در حوزه تقاطع‌ها اشاره کرد و گفت: چهارراه‌های ما نیازمند هوشمندسازی است و ما بدنبال کاهش 90درصدی فاصله منزل تا محل کار شهروندان هستیم.

در پایان، حاضرین این نشست هئیت عراقی را برای بازدید از تعدادی از خودروهای برقی و شاتل تاکسی که مقابل ساختمان معاونت حمل و نقل وترافیک مستقر بود، همراهی کردند.

انتهای پیام/



منبع

برچسب ها :

ناموجود