موزیک ویدیوی بخشش منتشر شد؛ تلفیق تنبور و کوارتت زهی
به گزارش خبرگزاری تسنیم، آهنگ «بخشش» قطعهای داستانی است که مراحل مختلفی از احساسات انسانی را به تصویر میکشد؛ از تنهایی و آغاز یک ماجرا، تا اوج هیجان، پایان ماجرا، و در نهایت، بخشش و رهایی. این قطعه، با ترکیب پیچیدهای از سازهای ایرانی و غربی، توانسته هارمونی خاصی از موسیقی ایران و غرب را
به گزارش خبرگزاری تسنیم، آهنگ «بخشش» قطعهای داستانی است که مراحل مختلفی از احساسات انسانی را به تصویر میکشد؛ از تنهایی و آغاز یک ماجرا، تا اوج هیجان، پایان ماجرا، و در نهایت، بخشش و رهایی. این قطعه، با ترکیب پیچیدهای از سازهای ایرانی و غربی، توانسته هارمونی خاصی از موسیقی ایران و غرب را به نمایش بگذارد.
محمد قشقایی آهنگساز و تنظیم کننده این قطعه برای ساز تنبور و کوارتت زهی است. او تلاش کرده تا فضایی تازه از تلفیقهای موسیقایی را تجربه کند.
محمد قشقایی درباره تلفیق تنبور با کوارتت زهی (ویولن، ویولا و ویلنسل) میگوید: «تا کنون آثار کمی در تلفیق تنبور با سازهای غربی شنیدهایم، اما هدف من این است که هر نت و هر چندصدایی در این قطعه، قابل دفاع و توضیح باشد. این جدیت و نگرش جدید میتواند افقهای تازهای را در موسیقی تلفیقی ایرانی ایجاد کند.»
او همچنین افزود: «این اثر را به استاد علی قمصری تقدیم میکنم، چرا که از ایشان آموختم چگونه میتوان چندصداییهایی مختص به موسیقی ایرانی را در آثار آهنگسازی به کار گرفت.»
در این اثر، محمد حسین زهتابچی ویولا، نرگس رحمانی ویلن، علی سیل سپور ویلن و جهان عیدانی ویلنسل مینوازند. ضبط این اثر با همکاری استودیو سرنا انجام شده است. همچنین ضبط سازهای ویلن، ویولا و ویلنسل در استودیو کوشا صرافی گهر انجام شده که ناظر ضبط آن شایان کریمی نژاد است.
آهنگ «بخشش» حرکتی برای آغاز مسیر محمد قشقایی است. این آهنگساز امید دارد که مسیر آثارش در موسیقی ایرانی به تحولی در استفاده از ساز تنبور در ترکیب با سازهای غربی منجر شود. او همچنین از این احتمال صحبت کرد که در آینده، سه گانهای موسیقایی در ادامهی همین خط داستانی مشابه منتشر کند و «بخشش» قطعهی اول سه گانه باشد.
برای کسانی که به دنبال کشف مرزهای نوین موسیقی ایرانی هستند، این اثر فرصتی ویژه است تا تجربهای متفاوت از هنر ایرانی را بشنوند.
انتهای پیام/