مبنای کار دفتر رسیدگی به تخلفات، رعایت قانون و قضاوت عادلانه است

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی:  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، سید احمدرضا خضری در آیین معارفه «سرپرست اداره‌کل هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی» وزارت علوم و تکریم مدیرکل سابق این دفتر تاکید کرد: اعتقاد ما برائت

کد خبر : 74098
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
مبنای کار دفتر رسیدگی به تخلفات، رعایت قانون و قضاوت عادلانه است


مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی:

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، سید احمدرضا خضری در آیین معارفه «سرپرست اداره‌کل هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی» وزارت علوم و تکریم مدیرکل سابق این دفتر تاکید کرد: اعتقاد ما برائت استادان و کارکنان شریف آموزش عالی از هرگونه تخلف است و اگر هم تخلفی صورت بگیرد انتظار ما رسیدگی عادلانه، قانونی و غیر سلیقه‌ای است.

وی حساسیت اقدامات اداره‌کل هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی را بالا توصیف کرد و گفت: نظر به همین حساسیت و افزایش دقت در صدور آرا، بهتر است در بررسی پرونده‌ها از نظرات کارشناسان متخصص و متعهد استفاده شود تا احکام صادره متقن و دور از نظرات شخصی باشد.

مشاور وزیر علوم تاکید کرد: افق فعالیت این دفتر باید رسیدن حق به افراد صاحب حق باشد و موقعیت اداری و اجتماعی افراد تاثیری در اعطای حق و یا سلب حق کسی نباشد.

وی وظیفه دفتر رسیدگی به تخلفات وزارت علوم را صیانت از حقوق جامعه، وزارت، حق الناس، اموال عمومی و آبروی افراد دانست و تاکید کرد: آگاهی بخشی ضوابط قانونی به کارکنان و استادان، میزان تخلفات را تا میزان زیادی کاهش می‌دهد.

مشاور وزیر علوم یکی از ماموریت‌های جدید اداره‌کل هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی را بررسی پرونده آن دسته از استادانی که در سال‌های گذشته با آنان قطع عمکاری شده است اعلام کرد و گفت: انتظار ما در بررسی این پرونده‌ها آن است که مطابق ضوابط قانونی اقدام شود.

در ادامه این آیین، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حسینی مدیرکل سابق هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی، انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی به این سمت را انتخابی شایسته عنوان کرد و گفت: وی قبلا در این دفتر مسئولیت داشته است و اشراف کاملی به موضوعات دارد.

وی اصول کار خود را در زمان تصدی مسئولیت این اداره کل، رعایت قانون، توجه به اخلاق، رسیدگی دقیق و حفظ محرمانگی در بررسی پرونده‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: آماده همکاری و انتقال تجربیات به مدیر جدید هستم.

ابراهیمی: فعالیت دفتر تخلفات، هشدار توام با خیرخواهی است

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی، مدیرکل دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی گفت: شاید بتوان فعالیت این دفتر را هشدار توام با خیرخواهی توصیف کرد که به استادان و کارکنان این پیام هشدارآمیز را می‌دهد که تخلف از قانون عواقب و جریمه دارد.

وی تاکید کرد: وجود این دفتر بیشتر اثر بیم‌دهنده، پیشگیرانه و آگاهی‌بخشی دارد و باعث می‌شود کارکنان و استادان دقت مضاعفی در انجام فعالیت خود داشته باشند.



منبع

برچسب ها :

ناموجود