قله سازی” از قهرمانان تربیتی کشور در دومین رویداد “الف تا
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی پارسانیا؛ مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین با اشاره به برگزاری دومین رویداد “الف تا” اظهار کرد: یکی از راهبردهای مهم تحول در نظام آموزشی، قلهسازی از قهرمانان است و ما افرادی را در مدارس داریم که الگو نمیشوند، در آموزش و پرورش قلههایی
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی پارسانیا؛ مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین با اشاره به برگزاری دومین رویداد “الف تا” اظهار کرد: یکی از راهبردهای مهم تحول در نظام آموزشی، قلهسازی از قهرمانان است و ما افرادی را در مدارس داریم که الگو نمیشوند، در آموزش و پرورش قلههایی داریم مانند معلم عشایری که دو ساعت در راه است تا به مدرسه عشایری برسد و به کودکان آموزش دهد، این افراد باید الگو شوند.
وی افزود: کاری که معلمان الگو انجام میدهند باید معرفی شود؛ “الف تا” به دنبال این است زمینی فراهم کند تا معلمان کارهای تحولی خود را عرضه کنند و این فعالیتها توسط سایر معلمان نقد شود تا برای ادامه ارتقای خود تلاش کنند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین با اشاره به اینکه سال گذشته از نخستین رویداد “الف تا” استقبال خوبی انجام و 16 هزار اثر ارسال شد که امسال 108 هزار تجربه توسط معلمان در سایت “الف تا” ثبت شده است، افزود: بانک تجربیات در سایت وجود دارد، مستندهایی از مدارس برگزیده سال گذشته تهیه شده است و در رادیو “الف تا” با مدیران و معلمانی که تجارب خود را ثبت کرده و پذیرفته شدهاند، گفتوگو کردیم.
وی ادامه داد: دومین رویداد “الف تا” از 21 تا 23 شهریور برگزار میشود همچنین امسال روایاتی از تجارب را داریم که معلمان و مدیران مدارس، تجارب خود را بیان میکنند و گفت وگوی کارشناسی بین آنها ایجاد میشود.
پارسانیا بیان کرد: امسال دو بخش تجارب و مدارس پیشتاز را داریم در بخش مدارس پیشتاز 9 هزار مدرسه ثبت اثر داشتند و 62 مدرسه غرفه دارند، این مدارس در نحوه مدیریت خود مدعی تحول هستند.
انتهای پیام/