فناورینانو یکی از گلوگاههای صنعت خودروهای برقی را رفع میکند
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از ستاد نانو؛ یک شرکت به تازگی از ارائه سامانهای برای شارژ ۵ دقیقهای باتریها خبر داد که در آن از گرافن استفاده شده است. این سامانه برای طیف وسیعی از باتریهای لیتیم قابل استفاده است. اضطراب دامنه، واژهای است که به ترس کاربران از اینکه باتری
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از ستاد نانو؛ یک شرکت به تازگی از ارائه سامانهای برای شارژ ۵ دقیقهای باتریها خبر داد که در آن از گرافن استفاده شده است. این سامانه برای طیف وسیعی از باتریهای لیتیم قابل استفاده است.
اضطراب دامنه، واژهای است که به ترس کاربران از اینکه باتری یک وسیله نقلیه الکتریکی (EV) ممکن است در طی یک سفر تخلیه شود، گفته میشود که مدتهاست دلیل اصلی عدم تمایل مصرف کنندگان به خرید وسایل نقلیه الکتریکی در نظر گرفته میشود. این مسئله با این تصور تشدید میشود که باتریهای وسایل نقلیه الکتریکی معمولاً زمان بیشتری نسبت به سوخت گیری وسایل نقلیه موتور احتراق داخلی (ICEV) برای شارژ نیاز دارند. برای رقابت با ICEV، شارژ سریع وسایل نقلیه الکتریکی باید مستقل از آب و هوا باشد تا با سوخت گیری یک ماشین بنزینی قابل مقایسه باشد. تغییرات در دما در مناطق مختلف جغرافیایی و فصول در شارژ سریع باتریهای وسایل نقلیه الکتریکی چالش ایجاد میکند، زیرا باتریها میتوانند بسیار متفاوت رفتار کنند. هیچ یک از باتریهای وسایل نقلیه الکتریکی امروزی اجازه شارژ سریع در دمای پایین را نمیدهند؛ بنابراین مدیریت گرما در باتری میتوانید کلید حل این مشکل باشد. از این روش شرکت سولیدین به سراغ این فناوری رفته است.
این فناوری از یک پخش کننده گرمای مبتنی بر گرافن استفاده میکند تا به سرعت گرما را از باتری برای گرم کردن آن قبل یا در هنگام شارژ سریع حرکت دهد. همچنین دارای یک سیستم خنک کننده است که هنگام استفاده از باتری، مانند هنگام تغذیه دستگاه یا وسیله نقلیه برقی، شروع به کار میکند. پخش کننده گرما برای خنک کردن کارآمد، گرما را به سیستم خنک کننده منتقل میکند. در هنگام تخلیه، این سیستم برعکس عمل میکند. گرافن، با هدایت حرارتی بالا (۵،۳۰۰ W/m-k)، بسیار مؤثرتر از مس است که دارای هدایت کمتری (۴۱۰ W/m-K) است و چهار برابر سنگینتر است. هدف سولیدیون تکنولوژی تجاری سازی کامل این فناوری در ۲-۳ سال آینده است.