غزالهای دانشبنیان عضو جدید اکوسیستم فناوری
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری اولین رویداد برنامه ملی توسعه و حمایت از غزالهای دانشبنیان صبح امروز در محل معاونت علمی برگزار شد. رضا اسدی فر معادن توسعه شرکتهای بنیان در پی تغییر رویکرد در دسته بندی شرکتهای دانشبنیان گفت: یک تغییر رویکرد از جنبه صرفا فناوری بخش بحث افتصادی بود. وی
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری اولین رویداد برنامه ملی توسعه و حمایت از غزالهای دانشبنیان صبح امروز در محل معاونت علمی برگزار شد.
رضا اسدی فر معادن توسعه شرکتهای بنیان در پی تغییر رویکرد در دسته بندی شرکتهای دانشبنیان گفت: یک تغییر رویکرد از جنبه صرفا فناوری بخش بحث افتصادی بود.
وی با اشاره به دسته بندی مبتنی بر وضعیت اقتصادی آنها افزود: شرکتها به شرکتهای کوچک (نوپا) که شامل شرکتهای تازه تاسیس هستند و فروش آنها زیر ۵ میلیارد تومان است؛ دانشبنیانهای نوآور و دانشبنیان فناور که همه محصولات آنها دانشبنیان است.
به گفته اسدی فر بر اساس آخرین آمار حدود ۶۷ درصد شرکت نوپا ۱۴ درصد نوآور و ۹ درصد فناور هستند.
معاون توسعه شرکتهای دانشبنیان با اشاره به فروش شرکتهای دانشبنیان ادامه داد: یکی از تحلیلهای آمار بر فروش شرکتهای دانشبنیان مجموعا ۶۰۰ همت است که ۶۰ درصد مربوط به شرکت بزرگ دانشبنیان است.
وی تصریح کرد: شرکتهای دانشبنیان بزرگ روند رشد پایداری را طی کرده اند و مفهوم جدیدی را با پیشنهاد آقای دهقانی اضافه کردیم با عنوان غزالهای دانشبنیان.
اسدیفر با ذکر ویژگیهای غزالهای دانشبنیان گفت: حداقل ۲۰۰ نیروی انسانی، حداقل فروش سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان است و وارد حوزه صادرات شده باشند همچنین در زمینه نیرو انسانی تحصیل کرده و تخصصی رشد مداومی را طی کردهاند.
معاون توسعه شرکتهای دانشبنیان یادآور شد: تا کنون ۱۲ شرکت دارای تمام ویژگی های غزالهای دانشبنیان هستند و ۲۰۰ شرکت ۳ شاخص را دارند.