“صنعت بازی سازی” بستری برای خلاقیت نسل آینده
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فرزانه شریفی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه سوره اظهار کرد: بازیسازی نهتنها یک مهارت، بلکه علاقه و سرگرمی نسلهای جدید است؛ بهویژه نسل آلفا و نسل زد از مخاطبان اصلی بازی کردن و بازیسازی هستند. وی افزود: آمارهای بنیاد ملی بازیهای رایانهای نشان میدهد که بالغ بر 34 میلیون گیمر
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فرزانه شریفی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه سوره اظهار کرد: بازیسازی نهتنها یک مهارت، بلکه علاقه و سرگرمی نسلهای جدید است؛ بهویژه نسل آلفا و نسل زد از مخاطبان اصلی بازی کردن و بازیسازی هستند.
وی افزود: آمارهای بنیاد ملی بازیهای رایانهای نشان میدهد که بالغ بر 34 میلیون گیمر در کشور وجود دارند که میانگین سنی آنها 23 سال است. بنابراین تعداد زیادی از گیمرها علاوه بر اشتیاق برای بازی کردن، تمایل به تولید بازی نیز دارند. این به دلیل پیوند خوردن آموزش، سرگرمی، جذابیت و پیچیدگی بازیها است که شاید هیچ صنعت و کسب و کار دیگری به طور همزمان این ویژگیها را نداشته باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه سوره گفت: در این زمینه، به عنوان معاون سابق آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای، 16 دوره رویداد استعدادیابی بازیسازی را در مناطق محروم کشور طی دو سال برگزار کردم. به دلیل علاقهای که به توانمندسازی نسل نوجوان و جوان کشور دارم، این فعالیت را پس از ورود به عرصه دانشگاهی نیز ادامه دادم.
وی ادامه داد: اکنون با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یکی از مجموعههای بزرگ خبری کشور، که دغدغه تربیت نسل جدیدی از بازیسازان را دارند، اقدام به برگزاری بوتکمپ آموزش بازیسازی در استان خراسان رضوی کردهایم. این بوتکمپ قرار است پس از مشهد، در سایر استانها نیز برگزار شود و به صورت یک تور آموزشی با حداقل هزینه و برجستهترین اساتید ادامه یابد.
شریفی بیان کرد: یکی از مهمترین رویکردهایی که در برگزاری این دورههای آموزشی و استعدادیابی داشتهایم، این است که فراگیران پس از یک دوره یک هفتهای آموزش فشرده، رها نشوند و آموزش آنها پس از این دوره فشرده نیز ادامه پیدا کند. در این دوره، شرکتکنندگان از آموزش فردی فاصله میگیرند و تبدیل به تیمهای ماهر میشوند. تداوم آموزش این افراد بسته به حفظ تیمها و تشویق آنها به ادامه ساخت بازی دارد. بنابراین تلاش ما بر این است که آموزش آنها پس از این دوره ادامه پیدا کند و تیمها به محصول واقعی و انتشار برسانند.
عضو هیئت علمی دانشگاه سوره تصریح کرد: این رویداد از تاریخ 20 تا 26 مردادماه برگزار میشود و به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاهها، فرصت خوبی برای آموزش و شروع یک مهارت جدید درآمدزا است که میتواند مسیر تحصیلی و کاری شرکتکنندگان را تغییر دهد. لازم به ذکر است که شرکتکنندگان ممتاز از بورسیه آموزشی بهرهمند خواهند شد. یعنی تیمهایی که بتوانند در انتهای این رویداد که رقابتی 48 ساعته دارد، بازی موفقی ارائه کنند، از آموزش رایگان دورههای تخصصی پس از این رویداد برخوردار خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: محورهای اصلی این رویداد شامل آموزش طراحی بازی، هنر دو بعدی در بازیسازی و برنامهنویسی با کمک موتور یونیتی است. علاوه بر این، شرکتکنندگان از منتورینگ تخصصی اساتید بهرهمند میشوند و پس از دوره، در صورت تمایل، امکان جذب و بهکارگیری آنها در خانه خلاق فراهم خواهد بود.
انتهای پیام/