شفافیت آرای نمایندگان، قانون چک و شفافیت در تسهیلات بانکی نمونههایی از اصلاح قوانین است که در جریان دانشجویی شکل گرفت + فیلم
نماینده مردم تهران گفت: در دورهای که اینترنت و تلفن همراه مرسوم نبود، دانشجویان با استفاده از تلفنهای عمومی توانستند در عرصه سیاسی نقشآفرینی کنند و حتی جلوی تصویب یک قانون در مجلس را بگیرند. علی خضریان، نماینده مجلس در گفتگو با خبرنگار SNNTV با اشاره به تفاوت نسلهای دانشجویی اظهار داشت: «دورهای را گذراندیم

نماینده مردم تهران گفت: در دورهای که اینترنت و تلفن همراه مرسوم نبود، دانشجویان با استفاده از تلفنهای عمومی توانستند در عرصه سیاسی نقشآفرینی کنند و حتی جلوی تصویب یک قانون در مجلس را بگیرند.
علی خضریان، نماینده مجلس در گفتگو با خبرنگار SNNTV با اشاره به تفاوت نسلهای دانشجویی اظهار داشت: «دورهای را گذراندیم که یک سال دانشجویان نوورودی عملاً تحصیل نکردند. بدنه دانشجویان دهه نود نیز بعد از کرونا نتوانست وارد کار تربیتی شود.»
وی افزود: «در دهه هفتاد سقف فضای مجازی وبلاگنویسی بود و خبری از شبکههای اجتماعی امروز نبود. در آن زمان حتی تلفن همراه و اینترنت مرسوم نبود و دانشجویان برای کنش سیاسی از تلفنهای عمومی استفاده میکردند.»
او خاطرنشان کرد: «با سه تلفن عمومی توانستیم جلوی تصویب یک قانون در مجلس را بگیریم؛ این نشان میدهد که اراده و همبستگی دانشجویان در هر شرایطی میتواند اثرگذار باشد.»
در دهه هشتاد جریان مدعی “زنده باد مخالف من” خواستار مقابله امنیتی با دانشجویان شده بود/ فضای مجازی نحوه عملکرد جنبش دانشجویی را مورد تحول قرار داد
خضریان گفت: امروزه جنبش دانشجویی با یک استوری زدن از برخی مسائل عبور میکند و یکی از پیامدهای شبکههای اجتماعی، فردگرایی است اما تشکلهای دانشجویی باید نحوه فعالیت خودشان را بازتعریف کنند.
از دهه هشتاد به بعد گروهی از فعالین دانشجویی وارد فضای مدیریتی کشور شدند/ حضور فعالین دانشجویی در دستگاههای اجرایی ارزشمند است
وی ادامه داد: بعد از بیانیه گام دوم انقلاب زمینه ورود فعالین سابق جریان دانشجویی به مجلس وارد شد و قیاسی در فضای جریان دانشجویی شکل گرفته که انگیزه ورود به تشکلهای دانشجویی را حضور در دستگاههای اجرایی میبیند.
به گفته این فعال دانشجویی، این خیلی ارزشمند است چون نشان میدهد در جمهوری اسلامی بدون آقازادگی میشود مسئولین را به صورت سلسله مراتبی جذب میکرد اما معایبی هم دارد و آن سریع بودن و بدون طی کردن مراحل مختلف است.
خضریان اضافه کرد: دانشجو باید بداند که یک راست از تشکلهای دانشجویی به دستگاههای اجرایی وارد نمیشود.
اصلیترین تکلیف در دانشگاه تربیت نیروی انسانی برای جمهوری اسلامی است
وی تصریح کرد: تشکلهای دانشجویی از مسیر فکری و معرفتی میتوانند نیروی انسانی متعهد و متخصص تربیت کنند و اگر فکر میکنیم از مسیر معاونت فرهنگی وزارت علوم و بهداشت تربیت نیروی انسانی رخ میدهد، اشتباه میکنیم.
شفافیت آرای نمایندگان، قانون چک و شفافیت در تسهیلات بانکی نمونههایی از اصلاح قوانین است که در جریان دانشجویی شکل گرفت
فعال دانشجویی اظهار کرد: اگر در “چهار راه فساد” پلیس باشد میتواند جلوی فساد را بگیرد. اما اگر چهار راه به زیرگذر تبدیل شود دیگر امکان فساد نیست.
خضریان با بیان اینکه عدالتخواهی مصداقی هم مهم است اما اصلاح ساختارها مهمتر است، گفت: مثلا قانون مدیریت کسبوکار، هرچقدر ناظر قبل از این برای صدور مجوز وجود داشته باشد باز هم امکان فساد داشت اما با سازوکار سامانهای فساد کنار گذاشته شد.
مسیر طی شده از شانزده آذر ۱۳۳۲ تا امروز باید بازخوانی شود/ شرایط جدید موقعیتهای جدیدی برای فعالیت طلب میکند
وی یادآور شد: دانشگاه تهران یک دفتر امور جنگ جهت اعزام دانشجویان به جبهه داشت و این از کل دفتر انجمن اسلامی بزرگتر بود، در دهه هفتاد با بدنه دانشجویانی طرف هستیم که به خاطر جنگ دیرتر به دانشگاه آمدند و میانگین سنی بیشتری نسبت به دانشجویان امروزی دارند و آن زمان، به ما دهه هفتادی های دانشگاه میگفتند که دانشگاه دارد به دبیرستان تبدیل میشود! چون سر شن خودمان وارد دانشگاه شده بودیم.
جریان دانشجویی بعد از کرونا آسیب جدی خورده است/ با سه تلفن عمومی توانستیم جلوی تصویب یک قانون در مجلس را بگیریم!
خضریان گفت: دورهای را گذراندیم که یک سال را دانشجویان نو ورودی تحصیل نکردند. بدنه دهه نود نتوانست بعد از کرونا وارد کار تربیتی شود. سقف فضای مجازی دهه هفتاد وبلاگ نویسی بود و یک زمانی حتی تلفن همراه و اینترنت مرسوم نبود و دانشجویان با تلفن عمومی کنش سیاسی میکردند!