سهم رسانههای اجتماعی در توسعه خدمات بانکداری دیجیتال بانک ملی
اقتصاد ۲۴- همواره رسانههای اجتماعی با تسهیل بازاریابی شفاهی، تأثیر مستقیمی بر انتقال بازخوردهای مثبت و منفی در خصوص محصولات و خدمات در میان مشتریان هدف دارند و امروز این بازاریابی با توسعه شبکههای اجتماعی بانکها قابل دسترسی است. البته پیامرسانها مانند سایر بخشهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمامی ارکان زندگی و حتی
اقتصاد ۲۴- همواره رسانههای اجتماعی با تسهیل بازاریابی شفاهی، تأثیر مستقیمی بر انتقال بازخوردهای مثبت و منفی در خصوص محصولات و خدمات در میان مشتریان هدف دارند و امروز این بازاریابی با توسعه شبکههای اجتماعی بانکها قابل دسترسی است.
البته پیامرسانها مانند سایر بخشهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمامی ارکان زندگی و حتی بخشهای مهمی مانند حوزه بانکی نفوذ کردهاند و بانکها با بهرهگیری از رسانههای اجتماعی میتوانند روشهایی با بهرهوری بالاتر برای جذب مشتریان طراحی کنند.
رسانههای اجتماعی و برنامههای کاربردی که از طریق رسانه موبایل در دسترس افراد قرار میگیرند، میتوانند به بانکها کمک کنند در مناطق جغرافیایی که در آنها تاکنون نتوانستهاند حضور فیزیکی یابند، نفوذ کنند و محصولات و خدمات خود را معرفی نمایند.
با پایش اطلاعات حاصل از رسانههای اجتماعی، بانکها میتوانند واکنش مشتریان به محصولات ارائهشده توسط رقبا را تحلیل کنند و استراتژیهای مناسبی برای افزایش رضایتمندی مشتریان خود و جذب مشتریان جدید اتخاذ نمایند. بازاریابی رسانههای اجتماعی، همچنین ابزاری مفید جهت جذب جوانان است؛ چراکه این افراد بیشترین دنبالکنندگان صفحات بانک در رسانههای اجتماعی هستند و میتوانند مشتریان مسنتر را متقاعد به استفاده از محصولات و خدمات بانک کنند.
با توجه به نیاز مشتریان و همچنین فراگیری خدمات مجازی، بانک ملی به دنبال گسترش خدمات بانکداری دیجیتال است. از این رو بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک کشور با دارا بودن بیشترین تعداد مشتریان حقیقی و با در نظر گرفتن تجربه مشتریان خود و تحول در صنعت و ابزارهای بانکداری، به سرعت در حال حرکت به سمت بانکی کاملا هوشمند است.
بانک ملی با همین رویکرد و در مسیر تحول بانکی و نقش آفرینی ارزشمند در حوزه بانکداری در رسانههای اجتماعی و بانکداری باز به عنوان یک فرصت و ضرورت کم نظیر، ابزارهای لازم را برای مشتریان خود فراهم کرده تا در دنیای امروز و مطابق با نمونهها و الگوهای بین المللی از خدمات بانکداری و بانکداری رسانههای اجتماعی به نحو درست استفاده کنند.
با «بام» تا بالاترین خدمات دهی بانک ملی
یکی از این ظرفیتها، پلتفرم بانکداری دیجیتال بانک ملی ایران یا همان بام جدید است که علاوه بر نوآوری، جذابیت کاربری بیشتری را از طریق هوش مصنوعی و تحلیل داده برای کاربر بانک فراهم کرده است.
افتتاح حساب مشتری جدید با احراز هویت دیجیتال، ثبت امضای دیجیتال با احراز هویت تصویری، سرمایهگذاری خرد (قلک)، آواتار و امکان تغییر عکس پروفایل و… از جمله خدمات هوشمند بانکی این پلتفرم محسوب میشوند.
تحول «بله» در خدمات دهی ملی
پلتفرم «بله» نیز به عنوان یک رسانه اجتماعی در اختیار مشتریان بانک ملی ایران قرار دارد. «بله» امروز توانسته مسایل کلیدی در دستیابی به موفقیت و پیشرو بودن در صنعت بانکداری را برای بانک مرتفع کرده و راه را برای گذار این بانک از مدل سنتی به نئوبانک هموار سازد و به مشتریان خود خدمات دهی به موقع، دیجیتال و راحت بدهد.
این همان جایگاهی است که بانک، در کنار سایر ظرفیتهای در اختیار خود، برای بام و بله در نظر گرفته و این پلتفرمها را کانال بسیار مناسب و مساعدی برای ارائه خدماتی پیامهای تراکنش، فروش ارز و ارائه بسیاری از این خدمات از طریق بانکداری دیجیتال و شبکههای اجتماعی ایجاد میکند.