سامانهای برای نظارتهای مردمی بر استانداردها
براساس اعلام سازمان ملی استاندارد؛ شهروندان با مراجعه به سامانه مردم دار میتوانند گزارش مربوط به تخلفات کیفی در حوزه کالا و خدمات خریداری شده را گزارش دهند. به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به توجه ۷۴ درصدی مردم به نشان استاندارد
براساس اعلام سازمان ملی استاندارد؛ شهروندان با مراجعه به سامانه مردم دار میتوانند گزارش مربوط به تخلفات کیفی در حوزه کالا و خدمات خریداری شده را گزارش دهند.
به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به توجه ۷۴ درصدی مردم به نشان استاندارد می گوید: این میزان مشارکت مردمی در نظام استاندارد زمینه ساز راه اندازی سامانهای به نام مردم دار با هدف تقویت مشارکت و نظارت مردم بر کیفیت کالا و خدمات شده است.
خریداران کالا و خدمات میتوانند شکایت خود را از کیفیت و استاندارد کالاها در سامانه مرد دار به نشانی https://1517.inso.gov.ir ثبت کنند. همچنین نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدئو یا صدا در حوزههای مختلف از طریق شماره تماس ۱۵۱۷ یا پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ در این درگاه الکترونیکی ثبت و پیگیری کنند.
بر اساس اعلام سازمان استاندارد، بیشترین ثبت شکایات درباره کم فروشی کالا، کیفیت خودروها و صنایع غذایی است.