ربات هوشمند تک‌دست، ۱۵۰۰ جعبه را در ساعت زیر گرمای شدید جابه‌جا می‌کند

ربات‌های هوش مصنوعی شرکت پیکل، یکی از طاقت‌فرساترین وظایف لجستیکی را بر عهده دارند: تخلیه تریلرهای داغ و پر از جعبه‌های سنگین. به گزارش خبرنگار دانش و فناوری خبرگزاری دانشجو، انسان‌ها مدت‌هاست که با یکی از طاقت‌فرساترین مشاغل لجستیکی دست و پنجه نرم می‌کنند: تخلیه تریلر‌های سوزان پر از جعبه‌های سنگین.   این کار طاقت‌فرسا،

کد خبر : 315101
تاریخ انتشار : شنبه 6 دسامبر 2025 - 14:29
ربات هوشمند تک‌دست، ۱۵۰۰ جعبه را در ساعت زیر گرمای شدید جابه‌جا می‌کند


ربات‌های هوش مصنوعی شرکت پیکل، یکی از طاقت‌فرساترین وظایف لجستیکی را بر عهده دارند: تخلیه تریلرهای داغ و پر از جعبه‌های سنگین.

ربات هوشمند تک‌دست، ۱۵۰۰ جعبه را در ساعت زیر گرمای شدید جابه‌جا می‌کند

به گزارش خبرنگار دانش و فناوری خبرگزاری دانشجو، انسان‌ها مدت‌هاست که با یکی از طاقت‌فرساترین مشاغل لجستیکی دست و پنجه نرم می‌کنند: تخلیه تریلر‌های سوزان پر از جعبه‌های سنگین.

 

این کار طاقت‌فرسا، تکراری و مستعد آسیب است. اکنون، ربات‌ها وارد عمل می‌شوند. ماشین‌های تک‌دست و مجهز به هوش مصنوعی شرکت ربات پیکل می‌توانند به طور خودکار کامیون‌ها را تخلیه کنند، جعبه‌هایی تا وزن ۲۲ کیلوگرم را بلند کرده و روی تسمه نقاله قرار دهند. آنها در حال حاضر با UPS، Ryobi Tools و Yusen Logistics در حال استفاده هستند و تلفات فیزیکی کارگران انسانی را کاهش می‌دهند.

 

این ربات‌ها که توسط فارغ‌التحصیلان MIT،‌ای‌جی مایر، آریانا آیزنشتاین و دن پالوسکا تأسیس شده‌اند، هوش مصنوعی مولد، الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، حسگرها، دوربین‌ها و نرم‌افزار بینایی ماشین را با هم ترکیب می‌کنند.

 

این ترکیب به آنها اجازه می‌دهد تا «از همان روز اول» در محیط‌های جدید انبار حرکت کنند و عملکرد خود را با گذشت زمان به دقت تنظیم کنند.

 

بخش عمده‌ای از سخت‌افزار این شرکت از شرکای صنعتی معتبر تهیه می‌شود، از جمله یک بازوی رباتیک سبز روشن که معمولاً در خطوط تولید خودرو پیدا می‌کنید.

 

امداد ربات‌ها آغاز می‌شود

 

استقرار‌های اولیه مشتریان نشان می‌دهد که کنار گذاشتن انسان‌ها از کار طاقت‌فرسا و تکراری تخلیه تریلرها، آنها را از رسیدگی به سایر گلوگاه‌ها رها می‌کند.

 

پالوسکا می‌گوید: «انسان‌ها واقعاً در حل مسائل جزئی و خاص خوب هستند، و ربات‌ها اینطور نیستند.» او اضافه می‌کند که «کار‌های طاقت‌فرسای زیادی وجود دارد که می‌توانیم از شرشان خلاص شویم.»

 

مایر و آیزنشتاین در ابتدا در MIT با هم همکاری نکردند. همکاری آنها بعداً در یک شرکت مشاوره‌ای به نام Leaf Labs آغاز شد، جایی که آنها روی سیستم‌های تعبیه‌شده برای ربات‌ها، ماشین‌ها، ماهواره‌ها – و حتی پروژه آرا گوگل – کار می‌کردند. اما در نهایت، آنها تصمیم گرفتند مشاوره را کنار بگذارند و «ربات بسازند».

 

تا سال ۲۰۱۸، شبکه‌های عصبی و پیشرفت‌های الگوریتمی بالاخره مهارت و ناوبری رباتیک را به امری غیرقابل‌دسترس تبدیل کردند.

 

بنیانگذاران قبل از اینکه با کرونومتر در دست به انبار‌های لجستیک برسند تا مدت زمان انجام وظایف را اندازه‌گیری کنند، شروع به بررسی صنایعی از جمله کشاورزی، تهیه غذا و هتلداری کردند. یک بازدید از انبار UPS تعیین‌کننده بود.

 

مایر می‌گوید: «در سال ۲۰۱۸، ما به انبار UPS رفتیم و ۱۵ نفر را دیدیم که در شیفت شب زمستانی، کامیون‌ها را تخلیه می‌کردند.» جابجایی کارگران بسیار زیاد بود. دلیل آن ساده بود: این کار کمرشکن بود.

 

ساختمان تحت فشار

 

این شرکت در ابتدا ربات‌هایی ساخت که جعبه‌ها را مرتب می‌کردند، اما کسب‌وکارشان رشد چندانی نداشت. بودجه‌شان تمام شد.

مایر می‌گوید: «ما به شدت با کمبود بودجه مواجه بودیم.»

 

بنابراین آنها تغییر مسیر دادند. یک ربات آزمایشی سریع که قادر به تخلیه بار کامیون‌ها در حدود ۲۰ ثانیه بود، در یوتیوب منتشر شد و صد‌ها مشتری با آن تماس گرفتند. سرمایه‌گذاران نیز بازگشتند.

 

پیکل اولین سیستم تخلیه بار خود را در یک انبار صحرایی کالیفرنیا به صورت آزمایشی راه‌اندازی کرد و کارگران را از کانتینر‌هایی که در تابستان به دمای ۱۳۰ درجه فارنهایت می‌رسیدند، نجات داد. استقرار این سیستم به زودی در مراکز لجستیک ایالات متحده گسترش یافت.

 

این سیستم از یک بازوی KUKA که بر روی یک پایه متحرک سفارشی با محاسبات داخلی نصب شده است، استفاده می‌کند که به آن اجازه می‌دهد به سمت تریلر‌ها حرکت کند و به صورت خودکار تغییر موقعیت دهد.

 

یک گیره مکنده، جعبه‌هایی از مکعب‌های کوچک ۵ اینچی تا جعبه‌های غول‌پیکر ۲۴ در ۳۰ اینچی را جابجا می‌کند. بسته به اندازه و وزن، ربات‌ها ۴۰۰ تا ۱۵۰۰ جعبه در ساعت را تخلیه می‌کنند. مدل‌های هوش مصنوعی مولد از پیش آموزش‌دیده، به علاوه مدل‌های کنترل کوچک‌تر، گردش کار را روان نگه می‌دارند.

 

این شرکت همچنین در حال توسعه نرم‌افزاری برای اتصال پلتفرم‌های رباتیک از ربات‌های انسان‌نما گرفته تا لیفتراک‌های خودران است.

مایر می‌پرسد: «اینکه رباتی که بار کامیون را تخلیه می‌کند با ربات پالت‌گذار صحبت کند، چه معنایی دارد؟»

 

فصل بعدی در حال انجام است

 

امروزه، پیکل حدود ۱۳۰ نفر را در چارلزتاون، ماساچوست استخدام می‌کند، جایی که دفتر سبز آن به یک طبقه آزمایشی انبار باز می‌شود.

 

این تیم در حال افزایش تولید سیستم بعدی خود است و قصد دارد در مرحله بعدی یک ربات دو بازو طراحی کند.

 

آیزنشتاین می‌گوید: «هیچ‌کس نمی‌داند آنها چه می‌کنند، پس چرا ما ندانیم؟»

 

در آینده، این استارتاپ قصد دارد به تولید، خرده‌فروشی و کل زنجیره تأمین گسترش یابد.



منبع

برچسب ها :

ناموجود