داپ جایگزین موقتی سپهتن شد
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری گفت: تا زمان اجرایی شدن سپهتن، راهداری به وسیله سامانه داپ، سند حمل تمام پلاکهایی را که در جادههای اصلی تردد می کنند ،ارزیابی و رصد میکند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری، در میز اقتصاد شبکه خبر که با
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری گفت: تا زمان اجرایی شدن سپهتن، راهداری به وسیله سامانه داپ، سند حمل تمام پلاکهایی را که در جادههای اصلی تردد می کنند ،ارزیابی و رصد میکند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری، در میز اقتصاد شبکه خبر که با موضوع پایش هوشمند تردد ناوگان حملونقل جادهای برگزار شد، درخصوص شرایط رصد تردد در جادههای کشور، گفت: درحال حاضر “سپهتن” یا “سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جادهای” روی ناوگان مسافری نصب شده و برای اتصال ۴۳۰ هزار دستگاه ناوگان باری کشور نیز، دو بار فراخوان اعلام شده، اما کسی در این حوزه برای سرمایهگذاری داوطلب نشده است.
داریوش باقرجوان تشریح کرد: برای اتصال ناوگان باری به سامانه سپهتن، بخش خصوصی باید در این حوزه سرمایهگذاری و سخت افزار را نصب کند که به میزان سوختی که صرفهجویی شده، سود و بازگشت سرمایه برای او حاصل میشود.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری در پاسخ به این سوال که با توجه به میزان سوختی که در کشور قاچاق میشود و بخش خصوصی نیز مایل به سرمایهگذاری در این بخش نیست، چرا دولت اقدامی نمیکند، گفت: دولت در کنار سامانه سپهتن سامانههای دیگری مانند سامانه داپ را در دست اجرا دارد، به این صورت که راهداری به وسیله سامانه داپ، سند حمل تمام پلاکهایی را که در جادههای اصلی تردد می کنند، رصد و ارزیابی میکند.