جزئیات برگزاری رویداد هنری رسانهای آینهدار عشق / زائران اربعین حال و هوای سفر خود را به تصویر بکشند
مهدی کتابی، دبیر رویداد هنری رسانه ای آینه دار عشق در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: رویداد هنری رسانه ای «آینه دار عشق» به همت معاونت فرهنگی هنری سازمان بسیج دانشجویی در مردادماه و شهریور ماه ۱۴۰۳ به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی (ع) و اجتماع عظیم عاشقان و دلداگان حضرت اباعبدالله
مهدی کتابی، دبیر رویداد هنری رسانه ای آینه دار عشق در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: رویداد هنری رسانه ای «آینه دار عشق» به همت معاونت فرهنگی هنری سازمان بسیج دانشجویی در مردادماه و شهریور ماه ۱۴۰۳ به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی (ع) و اجتماع عظیم عاشقان و دلداگان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) برگزار میشود و هدف اصلی آن انسجام بخشیدن به تولیدات هنری و فعالیت های رسانه ای و مجازی و همچنین استعدادیابیِ مخاطبین رویداد بالاخص دانشجویان هستش.
وی در رابطه با نام گذاری این رویداد گفت: در مورد نام گذاری رویداد ما ابتدا به یک نگاه تصویری از موقعیت حضور زائر در میان فضا و جو اربعین پرداختیم ، به این صورت که وقتی شخصی به این فضا وارد می شود، یک سری اتفاقات و مسائلی را مشاهده می کند و از نزدیک این موارد را لمس می کند، مانند معلولی که با عصا و به سختی مسیر را می رود یا موکب داری که همه مالش را برای موکب داده و همه خانواده اش در حال خدمت اند یا پیرمردی عراقی که زائران را به زور به خانه ی خود می برد تا یک شب را خدمتگزار آنان باشد. خب وقتی یک شخصی در همچین موقعیتی قرار می گیرد ، دوست دارد این اتفاقات ، این محبت ها و این فداکاری ها را هم به دیگران نشان بدهد، ما این شخص را به یک آینه دار تشبیه کردیم، از طرفی این اتفاق ها سر منشاء و ریشه ای دارد و خلاصه آن هم عشق همه ی زائران ، خدمتگزاران و موکب داران و … به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است. در نهایت ما برای رویداد نام «آینه دار عشق» را انتخاب کردیم، و تولیدکننده ی اثرها را در این رویداد آینه دار می نامیم، کسی که با قلمش و یا با دوربینش، منعکس کننده نور محبت و عشق، دلداگان و عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) هستش.
کتابی با اشاره به مخاطبین مورد هدف در این رویداد گفت: مخاطبین این رویداد عموم زائران عتبات عالیات و مخاطبین خاص آن، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی اند که توانایی تولید محتوا در قالب های تصویری، متن نوشته و صوتی را دارند. دسته ی دیگر از مخاطبین رویداد هم، تیم های رسانه ای کاروان های دانشجویی هستند که وظیفه ثبت لحظات و اتفاقات کاروان¬شان را بر عهده دارند.
وی افزود: معاونت فرهنگی هنری سازمان بسیج دانشجویی، با حمایت مادی و معنوی مختص گروه های تولیدی مخصوصا تیم های رسانهای کاروان های دانشجویی، اثر آنها را در راستای محورهای رویداد تقویت می کند و با حضور مشاورین هنری کیفیت آثار تولیدی را بررسی و ارتقا می بخشد. آثار برگزیده رویداد هم، در بخش ویژه اربعین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس هم تقدیر خواهند شد و از طرفی به سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان ارسال می شوند.
دبیر رویداد هنری رسانه ای آینه دار عشق خاطرنشان کرد: قالب های رویداد در سه بخش تصویری (مستند کوتاه و بلند ، فیلم کوتاه ، نماهنگ)، متن نوشته (دلنوشته ، داستان ، شعر ) و مجموعه عکس و پوستر میباشد. همچنین محورهای موضوعی رویداد هم با توجه به اجتماع حسینیان اربعینی و مناسبات روز و منطقه و همچین نگاه دانشجویی به سوژه ها انتخاب شده است تا تولیدکنندگان محترم آثار، همت ویژه ای برای ساخت اثر در این موضوعات داشته باشند، محورهای کلی رویداد هم به شرح زیر می باشد: اربعین و فلسطین (آزادی خواهی ، حق مظلوم ، خون خواهی میهمان) اربعین و دانشجویان (به خصوص دانشجویان بین الملل، کاروان های دانشجویی ، مواکب دانشجویی) اربعین و اسکتبارستیزی (مبارزه با ظلم، شمر و یزید زمانه ، رژیم غاصب صهیونیستی و …) اربعین و زائران غیر ایرانی (زائران پاکستانی (در پی حوادث پاچنار) ، زائران یمنی و فسلطینی و…) اربعین و خادمان ارباب
کتابی در آخر گفت: علاقه مندان برای ثبت نام در این رویداد می بایست وارد لینک B2n.ir/ayenehdar بشوند و اطلاعات خودشان را وارد کنند و برای پیگیری خبر ها و اتفاقات هم می توانند در کانال اطلاع رسانی رویداد در پیام رسان های ایتا و بله با آی¬دی مقابل @ayenehdareshgh عضو شوند.