جانمایی ایستگاه های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهریار افندی‌زاده با اشاره به انجام مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران اظهار کرد: مکان‌یابی و طراحی ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی به تفکیک اتوبوس، تاکسی، خودرو شخصی و موتورسیکلت با در نظر گرفتن معیارهای ترافیکی اثرسنجی ترافیکی، زیرساخت‌های برقی (دیماند و تامین برق ایستگاه‌ها) و

کد خبر : 10147
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
جانمایی ایستگاه های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی


به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهریار افندی‌زاده با اشاره به انجام مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران اظهار کرد: مکان‌یابی و طراحی ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی به تفکیک اتوبوس، تاکسی، خودرو شخصی و موتورسیکلت با در نظر گرفتن معیارهای ترافیکی اثرسنجی ترافیکی، زیرساخت‌های برقی (دیماند و تامین برق ایستگاه‌ها) و مکانیکی مورد نیاز و الزامات معماری و شهرسازی، از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این طرح دنبال می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران افزود: در حال حاضر، این سازمان جانمایی ایستگاه‌ها‌ی شارژ اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی را با کمک سامانه اطلاعات مکانی(GIS) انجام می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که در مرحله نخست، مهم‌ترین معیارها در مکان‌یابی ایستگاه‌های شارژ با کمک سامانه اطلاعات مکانی شناسایی و سپس با لحاظ کردن لایه‌های اطلاعاتی از جمله: لایه‌های دسترسی به شبکه ارتباطی، پارکینگ‌ها، ایستگاه‌های حمل و نقل همگانی، تراکم جمعیت و …، عملیات اجرایی پروژه آغاز می‌شود.

افندی‌زاده، انتخاب بهینه محل شارژ خودروهای الکتریکی را در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل برقی دارای اهمیت خواند و افزود: از آنجا که هزینه اجرای پروژه‌های حمل و نقل مانند احداث ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی، تامین فضای اختصاصی برای توقف وسایل نقلیه در موقعیت‌های پیشنهادی و عدم پس‌زدگی صف آنها به معابر اطراف بسیار بالاست، مکان‌گزینی این ایستگاه‌ها با استفاده از سامانه‌ اطلاعات مکانی قبل از اجرای آنها، در کاهش هزینه‌ها و تصمیم‌سازی‌های مدیریتی و کارشناسی بسیار موثر خواهد بود.

وی تعیین اولویت خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر تهران برای برقی‌سازی ناوگان را از دیگر موضوعات مهم در طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران دانست و افزود: رعایت اصول پدافند غیرعامل، تدوین مدل قیمت‌گذاری و هزینه شارژ و نحوه مالکیت تاکسی و موتورسیکلت‌ برقی، از مواردی است که در طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه مدنظر قرار گرفته است.

افندی‌زاده با تاکید بر رویکرد گسترش استفاده از سیستم‌های حمل و نقل برقی تصریح کرد: با توجه به تقاضای سفرها و حجم بالای ترددها و نیاز روزافزون به تامین امکانات اولیه و زیربنایی، استفاده از سامانه اطلاعات جغرافیایی و مکانی برای تلفیق اطلاعات لازم در حوزه حمل و نقل، ضروری است.

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، این سازمان، پیش از این 15 ایستگاه شارژ خودروهای برقی را در مناطق مختلف تهران با ظرفیت 74 دستگاه شارژ راه‌اندازی کرده و تدارک پروژه‌های مربوط به زیرساخت‌های حمل و نقل برقی را جهت کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی و ارتقای خدمت‌رسانی به شهروندان ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/



منبع

برچسب ها :

ناموجود