ثبت نام عمره دانشجویان چه شرایطی دارد؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،  در سال‌های گذشته، عمره دانشگاهیان با دو چالش عمده مواجه شد که یکی از آن‌ها در سال 1388 به دلیل قوانین جدید عربستان، مبنی بر ممنوع کردن اعزام دختران دانشجو به این کشور بود و به این ترتیب، بسیاری از دانشجویان دختر از این فرصت معنوی محروم شدند. در سال 1394 نیز مسائل

کد خبر : 118078
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹
ثبت نام عمره دانشجویان چه شرایطی دارد؟


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،  در سال‌های گذشته، عمره دانشگاهیان با دو چالش عمده مواجه شد که یکی از آن‌ها در سال 1388 به دلیل قوانین جدید عربستان، مبنی بر ممنوع کردن اعزام دختران دانشجو به این کشور بود و به این ترتیب، بسیاری از دانشجویان دختر از این فرصت معنوی محروم شدند.

در سال 1394 نیز مسائل پیش‌آمده در فضای عمره، منجر به تعطیلی همه کاروان‌های ایرانی شداما  با بازگشایی مجدد این مسیر ارزشمند، موضوع اعزام دانشگاهیان نیز با جدیت پیگیری شد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، پس از سالها اعزام حدود 4000 نفر از دانشگاهیان به سرزمین وحی در دستور کار قرار گرفته است.  

شرایط ثبت نام عمره‌گزاران دانشگاهیان

بر این اساس امکان ثبت نام برای همه دانشجویان، اعضای هیئت علمی و اساتید حق التدریس دانشگاه‌های سراسر کشور به صورت انفرادی یا همراه خانواده (همسر و فرزندان)، فراهم شده است البته باید این به این نکته توجه داشت که امکان ثبت نام و اعزام کارکنان دانشگاه و همچنین پدر و مادر و سایر بستگان در کاروان‌های عمره دانشجویی وجود ندارد.

ثبت نام از تاریخ 1403/08/28 آغاز شد اما امروز فرصت ثبت نام تا 12 آذر تمدید شد و نتایج قرعه کشی پس از اتمام ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی لبیک به اطلاع برگزیدگان خواهد رسید.

با توجه به اینکه ملاک شناسایی زائرین عمره‌گزار کد ملی است، متقاضیان باید در وارد کردن کد ملی برای ثبت نام دقت داشته باشند زیرا در صورتی که کد ملی وارد شده با کد ملی شخصی تناقض داشته باشد، امکان ویرایش آن وجود ندارد و در صورت پذیرفته شدن در قرعه کشی از اعزام‌ایشان جلوگیری بعمل می‌آید.

امکان ثبت نام و اعزام دانشجویان خارجی مشغول تحصیل در کشور وجود ندارد.

همه اساتید و دانشجویان ثبت نامی باید در سال جاری مشغول تحصیل یا تدریس در دانشگاه باشند.

ارائه گواهی اشتغال به تدریس یا حکم کارگزینی برای اساتید و همچنین گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان،  جز مدارک اصلی و ضروری جهت اعزام است.

مدت اعتبار گذرنامه نیز باید از زمان سفر حداقل 6 ماه (تا شهریور 1404) باشد.

برای ثبت نام عمره دانشگاهیان نیازی به داشتن فیش ودیعه ثبت نام عمره نیست.

هزینه سفر و زمان اعزام

هزینه سفر عمره دانشگاهیان در سال جاری در حدود 43 الی 45 میلیون تومان (بر اساس‌ایستگاه پروازی) است.

تسهیلات (وام) در نظر گرفته شده برای عمره‌گزاران حدود 40تا50 درصد کل هزینه سفر است.

مابقی هزینه تا سقف مبلغ نهایی باید نقدا توسط شخص پرداخت شود،  همچنین به فرزندان تسهیلات تعلق نمی‌گیرد.

زمان اعزام کاروان‌های دانشگاهیان ازیکم بهمن 1403 لغایت 30 بهمن 1403خواهد بود، بنابراین دانشگاهیان با در نظرگرفتن محدودیت برنامه دانشگاهی خود اقدام به ثبت نام کنند.

اعزام دانشگاهیان صرفاً از‌ایستگاه‌های پروازی تهران، مشهد، اصفهان، کرمان و بندرعباس خواهد بود

ایستگاه پروازی، تاریخ پرواز و انتخاب کاروان توسط ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تعیین خواهد شد و امکان تغییر یا جابه جائی وجود نخواهد داشت.

قابل توجه دانشجویان و اساتید متاهل

زوج‌های دانشجو که تاریخ عقد آن‌ها در دوسال اخیر باشد یا هر دو دانشجو باشند در اولویت قرعه کشی قرار می‌گیرند. ضمنا ثبت نام افرادی که هر دو نفر دانشجو هستند فقط یکبار در سامانه امکان‌پذیر است.

هر شخص باید با شماره همراه مجزا و غیر تکراری ثبت نام کند،  به همین منظور، جهت ثبت نام فرزندان زیر 18 سال از سیم کارت دوم والدین استفاده شود.

در هنگام ثبت نام، تعداد همراهان به طور دقیق انتخاب شود زیرا در صورت پذیرفته شدن در قرعه کشی امکان ویرایش تعداد همراهان مقدور نیست.

بنا بر اعلام سازمان حج و زیارت؛ هزینه پرداختی گروه سنی 2 تا 12 سال معادل 90 درصد هزینه بزرگسال و زیر 2 سال 15 درصد هزینه بزرگسال است،  ضمناً منظور از بزرگسال سن بالای 12 سال است ( گروه سنی از زمان روز پرواز(بهمن ماه) محاسبه می‌شود).

انتهای پیام/



منبع

برچسب ها :

ناموجود