تمهیدات شهرداری منطقه 12 برای کاهش بار ترافیکی بازار تهران
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وحیدرضا انارکی محمدی در نشست خبری خود با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه 12 اظهار کرد: جمعیت شناور و ثابت منطقه 12، 10 برابر متفاوتتر از تهران و حتی جاهای متفاوتی از کشور است و در طی سنوات گذشته مدیران ارشد شهرداری تهران و شهرداران منطقه 12 زحمات زیادی
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وحیدرضا انارکی محمدی در نشست خبری خود با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه 12 اظهار کرد: جمعیت شناور و ثابت منطقه 12، 10 برابر متفاوتتر از تهران و حتی جاهای متفاوتی از کشور است و در طی سنوات گذشته مدیران ارشد شهرداری تهران و شهرداران منطقه 12 زحمات زیادی را در این منطقه تقبل کردهاند.
وی افزود: واقعیت این است که وجود بافت فرسوده و تاریخی در منطقه 12 و همپوشانی این دو مسئله عقبماندگی در این منطقه ایجاد کرده است و عقبماندگی منطقه 12 نسبت به سایر مناطق دیگر بیشتر است.
شهردار منطقه 12 با اشاره به موانع میراثی و محدودیتهای بافت تاریخی و بافت فرسوده در این منطقه گفت: این موارد باعث شده که مشکلاتی برای ساکنان این منطقه به وجود بیاید، به طوری که ما در طی سالها کمترین رشد جمعیت را در منطقه 12 داشتهایم و برخی از محلات اصیل تهران در این منطقه خالی شدهاند و در تعدادی از محلات شاهد حضور اتباع بیگانه هستیم.
محمدی با اشاره به رویکرد این دوره از مدیریت شهری و تاکید زاکانی شهردار تهران بر بخشهای مختلف خدمترسانی گفت: اتفاقاتی در این دوره از مدیریت شهری رخ داده که با تدبیر شهردار تهران به خصوص در محلات دارای بافت فرسوده انجام شده است.
شهردار منطقه 12 ادامه داد: شهرداری محلی برای خدمترسانی است و غیر از انجام کار اجرایی در شهرداری ظلم به مردم و خودمان است و نباید هیچ خللی اعم از موضوعات سیاسی در کار مدیریت شهری تاثیر بگذارد.
وی با بیان اینکه در منطقه 12 کارهای خوبی صورت گرفته است، افزود: توزیع آسفالت و جمعآوری نهرها و جدولسازی در منطقه 12 از مواردی است که در حوزه فنی و عمرانی صورت گرفته و حجم کاری در حوزه فنی عمرانی در منطقه 12 متفاوت با سالهای گذشته است.
شهردار منطقه 12 با اشاره به توزیع آسفالت در معابر و خیابانهای سطح این منطقه تصریح کرد: در بحث آسفالتریزی به صورت مکانیزه در بزرگراههایی در خیابانها و همچنین اتوبان شهید محلاتی اقداماتی صورت گرفته که بخشی از اسفالت در سال گذشته و بخشی هم امسال توزیع شده است. همچنین خیابان 17 شهریور آسفالتریزی شده و در کنار این خیابان باید به آسفالتریزی در خیابان خیام، مولوی، اردستانی و کاظمی اشاره کرد.
وی با اشاره به حجم توزیع آسفالت در سالهای گذشته گفت: در سال 1401، 25 هزار تن آسفالت در سال 1402، 45 هزار تن آسفالت و در سال 1403 تاکنون به میزان سال 1401 (25 هزار تن آسفالت) توزیع شده که برنامهریزی امسال، توزیع بیش از 5 هزار تن آسفالت در سطح معابر منطقه 12 است.
محمدی ادامه داد: اقداماتی نیز در قالب روشنایی خیابانهایی از جمله بهارستان، فردوسی، شوش صورت گرفته و روشنایی این معابر نسبت به سالهای گذشته متفاوتتر شده است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در محله امامزاده یحیی تصریح کرد: در این ارتباط نیز ابنیهای حدود 4 الی 5 سال پیش گودبرداری شده بود متاسفانه رها شده بود و با اقدامات صورت گرفته از مهرماه سال گذشته، جهت ساخت یک مجموعه فرهنگی ـ ورزشی در این محدوده اقدامات صورت گرفت و در حال حاضر این پروژه پیشرفت بیش از 70 درصدی را دارد.
وی به موضوع ساماندهی دستفروشان در بازار اشاره کرد و افزود: یکی از چالشهایی که شهرداری تهران در طی سنوات گذشته و بویژه در ایام نوروز داشته است موضوع دستفروشی در بازار بوده است و امسال برای نخستین بار ما فضایی را برای دستفروشان مهیا کردیم تا بتوانند محصولات خود را عرضه کنند.
شهردار منطقه 12 به برگزاری جلسهای با معاون وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و گفت: در این ارتباط حدود سه هفته پیش جلسهای برگزار شد و قرار شد که جشنواره اقوام ایرانی در محله امامزاده یحیی برگزار شود.
وی همچنین به برگزاری جلسهای با احیاگران بافتهای تاریخی در شهر اشاره کرد و افزود: ارتباط خوبی با این بخش با این گروه برگزار شده و ما به دنبال احیاء خانههای تاریخی در منطقه 12 هستیم.
شهردار منطقه 12 همچنین به هزینههای ریالی پروژههای عمرانی در منطقه 12 اشاره کرد و گفت: از سال 1401 تاکنون این اعتبارات افزایش چشمگیری داشته است، به طوری که سال 1401 اعتبارات هزینهای در بخش عمرانی 220 میلیارد تومان بوده که امسال این رقم به 600 میلیارد تومان رسیده است همچنین از ستاد شهرداری تهران نیز هزار میلیارد تومان برای پروژههای مختلف در منطقه 12 تخصیص داده شده است.
وی به بهرهبرداری از بلدیه تهران در هفته اول یا دوم شهریورماه اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری منطقه 12، راهاندازی پله برقی و آسانسور چهارراه گلوبندک است که این اتفاقات میتواند مورد رضایت شهروندان باشد.
محمدی به خلاء مدیریت واحد شهری اشاره کرد و گفت: این مسئله لطمات جدی را برای شهرها وارد کرده است البته که در ادوار گذشته به دنبال رفع این نقص بودند اما به دلایلی تاکنون این امر محقق نشده است.
وی به موضوع ایمنی بازار تهران اشاره کرد و گفت: به هیچ عنوان ایمنی بازار تهران قابل گذشت نیست و روزانه گرفتاریهایی برای پارسل 112 هزار هکتاری بازار ایجاد میکند و به دلیل موقعیت جغرافیایی بازار روزانه تعداد قابل توجهی از شهروندان به این محدوده مراجعه میکنند.
محمدی اضافه کرد: در حال حاضر روزانه 2 میلیون نفر از محدوده بازار تهران تردد میکنند و نکتهای که حائز اهمیت است اینکه در پارسل بازار تهران، تاکنون لولهکشی گاز صورت نگرفته است که البته اخیرا جلسهای را با آقای قیومی؛ فرماندار تهران داشتهایم تا بتوانیم حداقل لبه خیابان 15 خرداد لولهکشی گاز شود.
وی همچنین به اقدامات صورت گرفته در ارتباط با راهاندازی شبکه فاضلاب بازار اشاره کرد و گفت: سرانجام با اقدامات صورت گرفته، شبکه فاضلاب بازار به فاضلاب شهر تهران متصل شده است.
شهردار منطقه 12 به آخرین وضعیت بازگشت قطبهای غذا به خیابان سیتیر اشاره کرد و افزود: در این ارتباط تغییراتی در محور گردشگری خیابان سیتیر صورت گرفته است و با توجه به اینکه در این محدوده بیشتر غرفههای غذایی مستقر بودند تغییراتی در شکل و ظاهر غرف صورت گرفته و تعدادی از کانکسها محصولات فرهنگی را اعرضه خواهند کرد که در این ارتباط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل فراخوانی را برگزار و در ایندهای نزدیک مجدداً غرف به خیابان سیتیر بازخواهند گشت.
وی به طراحی ایستگاههای جدید اتوبوس در منطقه 12 اشاره کرد و گفت: اولین طراحی جدید در خیابان خیام انجام شد و دو الی سه مدل جدید در دستور کار قرار دارد که انشاءالله بهزودی با تکمیل ریفیوژ میدان فردوسی این ایستگاه مستقر خواهد شد.
شهردار منطقه 12 به موضوع ترافیک بازار اشاره کرد و افزود: ما مدهای متنوعی را در محدوده بازار داریم که باید فرهنگسازی صورت بگیرد که مردم ترغیب بیشتری برای استفاده از این مدهای حمل و نقل داشته باشند. جلساتی را مرتب با راهور در این خصوص داشتهایم.
وی با اشاره به اینکه جریمههای فعلی در محدوده بازار بازدارنده نیست، گفت: بسیاری از افراد صبحها ساعت 5 صبح ماشینهای خود را در محدوده بازار پارک میکنند و حتی حاضر هستند جریمه پارک خودروهای خود را بپردازند چرا که هزینه پارکینگ برای آنها به مراتب بیشتر از جریمه خودرو آنها است.
انتهای پیام/