تعیین تکلیف 27 پلاک ثبتی در تهران
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در دویست و هشتاد و نهمین جلسه صحن شورای شهر تهران، 27 پلاک ثبتی از حیث باغ یا غیر باغ بودن، در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفتند و تعیین تکلیف شدند. در نتیجه این بررسی، تعداد سیزده پلاک باغ و چهارده پلاک ثبتی نیز غیر باغ تشخیص داده شد. جعفر شربیانی؛
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در دویست و هشتاد و نهمین جلسه صحن شورای شهر تهران، 27 پلاک ثبتی از حیث باغ یا غیر باغ بودن، در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفتند و تعیین تکلیف شدند. در نتیجه این بررسی، تعداد سیزده پلاک باغ و چهارده پلاک ثبتی نیز غیر باغ تشخیص داده شد.
جعفر شربیانی؛ عضو هیئت رئیسه شورا در توضیح و بررسی اولین پلاک ثبتی اظهار کرد: ملکی با مساحت هزار و صد و بیست و پنج متر مربع واقع در منطقه یک شهرداری تهران با حد نصاب 45 درخت و همچنین این ملک در سال 1326 و 1397 یک قطعه زمین اعلام شده است و رأی کمیسیون ماده 12 را هم ندارد و بن درختان این ملک بیش از چهار برابر بن پایه است. در بررسی های انجام شده این ملک از نظر کمیسیون مربوطه باغ اعلام شده است که در ادامه با رأی گیری انجام شده در صحن شورا این ملک با اکثریت آرای نمایندگان شورا اسلامی شهر تهران باغ اعلام شد.
وی در ادامه بررسی پلاک های ثبتی تصریح کرد: پلاکی با مساحت هزار دویست پنجاه متر مربع واقع در منطقه یک شهرداری تهران با حد نصاب درختان و سند این ملک در سال 1332 یک قطعه زمین اعلام گردیده و این پلاک نیز محیط بن درختان را بیش از چهار برابر بن پایه دارد که با مجموع بررسی های انجام شده؛ کمیسیون مربوطه این ملک را باغ اعلام کرده است و در نهایت با رأی گیری در صحن شورا در خصوص این پلاک ثبتی با اجماع باغ بودن این ملک به تصویب رسید.
به همین منوال، سایر پلاکهای ثبتی نیز مورد بررسی قرار گرفت و در پایان بررسی های انجام شده در خصوص بیست و هفت پرونده پلاک ثبتی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران تعداد سیزده پلاک را باغ و چهارده پلاک را نیز غیر باغ تشخیص دادند.
به گزارش تسنیم، در جلسه امروز شورای شهر، لایحه اصلاح فرمهای شماره 6 و 7 مرتبط با بند الف بخش پنجم (کارسازی برای ذینفع واحد) مصوبه دستور العمل اجرایی مدیریت منابع و مصارف غیر نقد جهت تهاتر برای دستگاههای خدمات رسان نیز بررسی و تصویب شد.
احمدصادقی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران میتواند تهاتر غیر نقد را در سه حوزه تهاتر با عوارض، تهاتر با پروژه مشارکتی و تهاتر با ملک انجام دهد، گفت: اقداماتی وجود دارد که خارج از سه روش معمول قرار میگیرند، مانند دستگاههای خدمترسان که میتوانند در زمینه حفاریها به صورت تهاتری عمل کنند. در همین راستا، شهرداری تهران خواستار ایجاد روش چهارم تهاتر غیرنقد تحت عنوان تهاتر با دستگاههای خدمترسان شده است و پیشنهاداتی در این زمینه مطرح شده است.
در ادامه، حجتالاسلام والمسلمین محمد آقامیری؛ رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز درباره این لایحه اظهار کرد: رئیس شورای شهر از کمیته عمران خواسته است که دو فرم مربوط به حفاریها در سطح شهر را اصلاح کنیم. بر اساس توافق صورتگرفته، قرار شد دستگاههای خدمترسان هنگام حفاری در سطح شهر، ماه به ماه نسبت به پرداخت و تهاتر بدهیهای خود اقدام کنند.
وی اضافه کرد: این تهاترها باید با هماهنگی معاونت فنی و عمران صورت گیرد و بر اساس دستورالعملی که از سوی شهرداری تهران ابلاغ میشود، انجام گردد. همچنین شهرداری تهران موظف است هر سه ماه یکبار گزارشی به شورای شهر ارائه دهد.
پیرهادی؛ عضو شورای شهر نیز گفت: شهرداری تهران یک مسئولیت مشخص برای پیگیری فرآیند تهاتر تعیین کند و نظر معاونت خدمات شهری نیز در این زمینه گرفته شود. البته این هماهنگی با دو معاونت مختلف ممکن است روند کار را طولانی کند و به نظر من، تنها معاونت فنی برای این کار کافی است.
وی ادامه داد: با اصلاح فرمها، تهاتر میتواند به شیوهای دیگر انجام شود و شهرداری باید حداکثر ظرف دو ماه آییننامه مربوطه را به شورای شهر ارائه دهد.
به گزارش تسنیم، اعضای شورای شهر تهران با رأی مثبت خود، لایحه اصلاح فرمهای شماره 6 و 7 مربوط به بند الف بخش پنجم (کارسازی برای ذینفع واحد) از مصوبه دستورالعمل اجرایی مدیریت منابع و مصارف غیرنقد جهت تهاتر برای دستگاههای خدماترسان را تصویب کردند.
انتهای پیام/