تخصیص سوخت ناوگان دیزلی براساس پیمایش
وی گفت: بارنامههای صوری مشکلی است که در کشور در حوزه مصرف نفتگاز ناوگان حملونقل داشتیم و باعث انحراف چشمگیر سوخت شده است؛ بنابراین تصمیم بر آن شد که سوخت در مسیر تعیین شده و تنها براساس اسناد حمل در جایگاههای مسیر اختصاص یابد. بنابراین کارت سوخت این ناوگان در جایگاههای غیر از مسیر فعال
وی گفت: بارنامههای صوری مشکلی است که در کشور در حوزه مصرف نفتگاز ناوگان حملونقل داشتیم و باعث انحراف چشمگیر سوخت شده است؛ بنابراین تصمیم بر آن شد که سوخت در مسیر تعیین شده و تنها براساس اسناد حمل در جایگاههای مسیر اختصاص یابد. بنابراین کارت سوخت این ناوگان در جایگاههای غیر از مسیر فعال نخواهد بود. امیدواریم از خرداد ماه این طرح عملیاتی شود.
سالارینسب افزود: قانونگذار دولت را مکلف کرده است در سال ۱۴۰۳، ۹۵ درصد سوختگیری در بخش نفتگاز و ۹۰ درصد سوختگیری در بخش بنزین با کارت سوخت هوشمند شخصی انجام شود، هماکنون حدود ۶۷ درصد سوختگیری در جایگاههای عرضه از طریق کارت هوشمند سوخت شخصی انجام میشود.
ثبتنام برخط کارت سوخت نوشمارهها از خردادماه ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی گفت: این سامانه در اختیار شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران است، اما نیاز است دستگاههایی در این زمینه با ما همکاری کنند، یکی از مشکلات ما دسترسی به اطلاعات برای استعلامها بود که اردیبهشتماه در این باره با فراجا مذاکرات نهایی شد و با رونمایی از ثبتنام آزمایشی در نمایشگاه بیستوهشتم نفت، امیدواریم از خردادماه، این طرح را برای خودروهای نوشماره عملیاتی و با توجه به بازتاب دریافتی، از تیرماه برای درخواست کارت سوخت المثنی اجرایی کنیم.
مصرف میانگین روزانه ۱۱۸.۴ میلیون لیتر بنزین در ۱۴۰۳
سالارینسب اعلام کرد: میانگین مصرف روزانه بنزین از ابتدای امسال تاکنون (بازه زمانی ۵۴ روزه) ۱۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال با ۱۱۰ میلیون لیتر بیش از ۸.۵ میلیون لیتر افزایش یافته که جهشی بسیار بزرگ است.
وی افزود: مخازن ما در سراسر کشور، ذخیرهسازیهای مطلوبی دارد و توزیع در حال انجام است، در نوروز ۱۴۰۳ نیز رکورد بیسابقه توزیع ۱۵۲ میلیون لیتر را ثبت کردیم و تلاش میکنیم تقاضای داخل را کامل برآورده کنیم، اما در شرایط ناترازی، بخش تولید در فشار مضاعفی قرار دارد.
هدف دولت از اجرای طرحهای غیرقیمتی کنترل ناترازی سوخت است
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی تصریح کرد: بخش مصرف با پیشنهادهای غیرقیمتی در دستور کار دولت قرار دارد تا تراز تولید و مصرف در کشور مهار شود، در اجرای طرح ساماندهی کارت اضطراری جایگاهداران نیز تکلیف دولت بود که ۹۰ درصد توزیع بنزین کشور از طریق کارت سوخت شخصی انجام شود.
سالارینسب گفت: با اجرای طرحهای غیرقیمتی تلاش کردیم به مردم فشاری وارد نشود و سوخت موردنیاز مردم بهطور کامل تأمین شود، در سال ۱۴۰۳ از این هم عبور کردیم و با توزیع ویژه کارت اضطراری در جایگاههای سراسر کشور، تلاش کردیم سوخت مسافران و جامعه را به نحوی مطلوب تأمین کنیم و کمترین شکایت را در ایام نوروز امسال درباره سوخترسانی داشتیم.
کاهش مراجعات برای دریافت کارت سوخت به روزانه ۱۳ هزار درخواست
وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ که موضوع استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی مطرح شد، تا روزانه ۷۰ هزار مراجعهکننده برای دریافت کارت سوخت شخصی داشتیم، اما امروز این عدد به روزانه بیش از ۱۳ هزار درخواست رسیده است که البته با سامانه طراحی شده، زمان هم کوتاه خواهد شد و مردم به راحتی میتوانند از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند؛ البته کارت اضطراری سوخت نیز همچنان در جایگاههای عرضه وجود خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی بیان کرد: هماکنون حدود ۱۷۰ میلیون لیتر سهمیه ذخیره در کارت سوخت شخصی مردم وجود دارد، بنابراین دولت برنامهریزی لازم برای اختصاص سهمیه یارانهای و آزاد را انجام داده است و بیش از ۹۴ درصد مردم (به جز تاکسیها)، سهمیه کافی بنزین آزاد و یارانهای را دریافت میکنند.
سالارینسب ادامه داد: اگر هر سال دو پالایشگاه احداث کنیم، باز هم جبران روند افزایشی مصرف و افزایش روزافزون تعداد خودروها نخواهد شد.
تخصیص سهمیه سوخت کشاورزان براساس سطح زیر کشت و اعلام وزارت جهاد کشاورزی
وی گفت: سازمان متولی سوخت بخش کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی است که بررسی سهمیهها براساس سطح زیر کشت انجام میدهد و شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در این باره مجری است و تنها سهمیههای تعیین شده را در سامانه هوشمند سوخت تغذیه میکند.