تجهیز کارگاههای ساخت پل خلیج فارس
مدیرعامل هلدینگ تخصصی دریایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: کارگاههای ساخت پل خلیج فارس تجهیز و پایههای پل به وزن ۱۷ هزار تن ساخته شده است و زمان بهره برداری سه ساله است. سیدمسعود حسینی در مصاحبه با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما افزود: بیش از ۸۰ درصد طرحهای مهم و زیرساختی دریایی
مدیرعامل هلدینگ تخصصی دریایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: کارگاههای ساخت پل خلیج فارس تجهیز و پایههای پل به وزن ۱۷ هزار تن ساخته شده است و زمان بهره برداری سه ساله است.
سیدمسعود حسینی در مصاحبه با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما افزود: بیش از ۸۰ درصد طرحهای مهم و زیرساختی دریایی کشور، توسط این مجموعه انجام شده است
وی گفت: هم اکنون در بندر شهید بهشتی چابهار در حوزه توسعه بندر، فعالیت میکنیم و با توجه به اینکه فاز یک بندر شهید بهشتی هم توسط خود مجموعه اجرا شده است، در حال احداث سیلوهای غلات هستیم البته یک اسکلهی صادراتی نفتی هم در فاز یک بندر شهید بهشتی در حال احداث است.
مدیرعامل هلدینگ تخصصی دریایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به ایجاد “پل خلیج فارس” هم اشاره کرد و با بیان اینکه احداث پل خلیج فارس در دولتهای قبلی شروع شد، اما مدتی است متوقف شده است افزود: در این زمینه مذاکرات خوبی انجام شده و امیدواریم به زودی شاهد سرعت گرفتن در بخش اجرایی این پل باشیم که قرار است بندر لافت به وسیله این پل به جزیره قشم وصل شود.
حسینی درباره زمان بهره برداری از پل خلیج فارس هم گفت: زمان بهره برداری، سه سال بعد از شروع و تامین منابع مالی تخمین زده شده است، هم اکنون دوباره کارگاهها تجهیز شده، پایههای پل به وزن ۱۷ هزار تن ساخته شده و در حال آماده سازی مجدد هستیم، تقربیا ۱۵ درصد احداث پل، پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی در خصوص همکاری این مجموعه با شرکتهای دانش بنیان، شرکتها و پیمانکاران خصوصی و همچنین نیروهای بومی هم گفت: این مجموعه در مسائل عمومی از پیمانکاران خصوصی استفاده میکند و به هیچ وجه رقیب پیمانکاران خصوصی نیست.
حسینی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء معمولا در حوزههایی ورود میکند که خطر پذیری بالایی دارد گفت: شرکتهای خصوصی در حوزههایی که خطر پذیری بالا و نیاز به تجهیزات خاصی دارند ورود نمیکنند بنابراین این مجموعه از پیمانکاران و بخشهای خصوصی در بخشهای عمومی و در حوزههای اقتصاد دریا محور و زیرساختهای دریایی استفاده میکند.
بر اساس این گزارش ساخت پل خلیج فارس (از جزیره قشم به بندرعباس) از اوایل دهه نود آغاز شد، اما مدت طولانی به دلیل عدم تامین اعتبار متوقف شده است. در دولت سیزدهم نیز با پیگیری رئیس جمهور ساخت پل خلیج فارس ادامه پیدا کرد. با این پل اتصال از مسیر قشم به بندرعباس به صورت زمینی برقرار خواهد شد، ۹۲ کیلومتر بزرگراه و ۸۶ کیلومتر راه آهن ایجاد و به خطوط مواصلاتی سراسری ایران وصل خواهد شد.