برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و ارتباطات صنعتی موجب آشنایی دانشجویان با مهارت‌های کاری می‌شود

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و ارتباطات صنعتی کمک کنند تا دانشجویان علاوه بر فراگیری ۱۴۰ واحد، با مهارت‌های کاری و صنعتی بهتر آشنا شوند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیف با بیان اینکه در طول این سال‌ها دانشگاه‌ها به نسل

کد خبر : 213456
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 می 2025 - 0:27
برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و ارتباطات صنعتی موجب آشنایی دانشجویان با مهارت‌های کاری می‌شود


مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و ارتباطات صنعتی کمک کنند تا دانشجویان علاوه بر فراگیری ۱۴۰ واحد، با مهارت‌های کاری و صنعتی بهتر آشنا شوند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیف با بیان اینکه در طول این سال‌ها دانشگاه‌ها به نسل سوم و چهارم رسیده‌اند، گفت: در دهه ۶۰ دغدغه اصلی دانشگاه‌های بزرگ ایجاد مقاطع تحصیلی لیسانس بود؛ چرا که در آن دوران برای دروس مقطع لیسانس، استادان حق التدریس و بعضا از بیرون دعوت به همکاری می‌شد و ارائه دروس در این مقطع بسیار دشوار بود.

وی افزود: در دهه ۷۰ مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌ها شکل گرفت و بعد وارد مراحل رشد شدند و از اینجا دانشگاه‌ها بر اساس مسئولیت اجتماعی خود، اقداماتی را اجرایی کردند.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مساله نیروی کار متخصص، یادآور شد: گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی کشور نیروی کار متخصص و آشنا با بازار کسب و کار است که در این زمینه نقش دانشگاه‌ها می‌تواند موثر باشد گرچه که دانشگاه ها، رسالت اصلی خود یعنی آموزش را انجام داده‌اند و ۱۴۰ واحد را با بهترین کیفیت‌ها ارایه می‌کنند.

سیف ادامه داد: فاصله ما بین مهارت‌های مورد نیاز در محیط کار و مواردی که در کتاب‌ها ذکر شده یابد پر شود و دانشگاه می‌تواند بگوید که پر کردن این خلا وظیفه من نیست و باید از بازار کار و شرکت‌ها طلب شود تا آنها دانشجویان را آماده ورود به بازار کار کنند.

وی افزود: ولی واقعیت این است که دانشگاه‌ها نمی‌توانند در این زمینه شانه خالی کنند و می‌توانند با برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و ارتباطات صنعتی کمک کنند تا دانشجویان علاوه بر فراگیری ۱۴۰ واحد، با مهارت‌های کاری و صنعتی بهتر آشنا شوند.

سیف الگوی دانشگاه‌های علوم پزشکی را الگوی مناسبی برای فراگیری دانشجویان با مهارت‌های کار دانست و خاطر نشان کرد: این دانشگاه‌ها از بیمارستان‌ها به عنوان مهارت آموزی دانشجویان بهره می‌برند.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم مخاطبان دانشگاه‌های صنعتی از حوزه هوا فضا تا عمران و … عنوان کرد و یادآور شد: فعالیت‌هایی مانند نمایشگاه کار، مشاوره‌های شغلی می‌تواند در این زمینه مفید باشد و امیدوارم این نمایشگاه ابزار موثری برای مهارت افزایی دانشجویان باشد.



منبع

برچسب ها :

ناموجود