باید گفتمان علمی نخبگانی در کشور مورد تأکید قرار گیرد
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجتالاسلام عبدالحسین خسروپناه در جلسه با معاونان بسیج و دبیران کارگروههای حکمرانی در محل سازمان بسیج اساتید اظهار کرد: بسیج اساتید یکی از اقشار پویا و نخبگانی است انتظار میرود که حضور علمی و حکیمانه گستردهتری در عرصه حکمرانی کشور داشته باشد. وی ادامه داد: حکمرانی از حکومتداری متفاوت
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجتالاسلام عبدالحسین خسروپناه در جلسه با معاونان بسیج و دبیران کارگروههای حکمرانی در محل سازمان بسیج اساتید اظهار کرد: بسیج اساتید یکی از اقشار پویا و نخبگانی است انتظار میرود که حضور علمی و حکیمانه گستردهتری در عرصه حکمرانی کشور داشته باشد.
وی ادامه داد: حکمرانی از حکومتداری متفاوت است، ما به حکمرانی ولایی قائلیم این حکمرانی با حکمرانی هرمی متفاوت است، چون ولی در رأس نیست بلکه در مرکز است. پیوند، ولی و مولی علیهم به معنای ولایت است. حکمرانی ولایی، مردمی و دینی است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حکمرانی، فناوری حل مسئله با ظرفیت مردمی و نخبگانی است، بیان کرد: گام اول حکمرانی مسئله شناسی کنیم اولویتها و اولیّتها بشناسیم.
استاد خسروپناه ادامه داد: تدوین بسته سیاسی گام دوم حکمرانی است باید این بستهها باید مبتنی بر علم باشد. علم باید در بستههای سیاستی باید به اصول و اهداف و مبانی توجه داشته باشد.
وی افزود: گام سوم حکمرانی، اصلاح قوانین است. شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه قانونگذاری ندارد، ولی در موارد ضروری، با کمیسیونهای مجلس جلسه میگذاریم تا قوانین اصلاح شود. برخی از قوانین نیاز به اصلاح دارند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: گام پنجم حکمرانی، گفتمان سازی است و ضعف بزرگی ماست، رسانه ابزار گفتمانسازی است. گام ششم حکمرانی، نظارت و ارزیابی است. امسال شورای عالی انقلاب فرهنگی ۴۰ ساله میشود، اما مرکز رصد نداشت، اتاق وضعیت نداریم در حال راهاندازی آن هستیم. با مراکز رصدی کشور در ارتباط هستیم.
استاد خسروپناه گفت: باید گفتمان علمی نخبگانی در کشور مورد تأکید قرار گیرد. اساتید با شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط باشند و پیشنهادات خود را برای تدوین مصوبات ارائه دهند.