بازبینی شبکه حمل ونقل همگانی با توسعه خطوط مترو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهریار افندیزاده با بیان اینکه شبکه حمل و نقل همگانی پایتخت و نقشه راه توسعه آن بطور مستمر پایش و بازبینی می‌شود، اظهار کرد: بر اساس طرح جدید، طی سال‌های آینده در افق طرح، احداث 4 خط مترو داخلی، احداث و توسعه 2 خط اکسپرس، احداث خط قطارسبک شهری

کد خبر : 19200
تاریخ انتشار : شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۵۱
بازبینی شبکه حمل ونقل همگانی با توسعه خطوط مترو


به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهریار افندیزاده با بیان اینکه شبکه حمل و نقل همگانی پایتخت و نقشه راه توسعه آن بطور مستمر پایش و بازبینی می‌شود، اظهار کرد: بر اساس طرح جدید، طی سال‌های آینده در افق طرح، احداث 4 خط مترو داخلی، احداث و توسعه 2 خط اکسپرس، احداث خط قطارسبک شهری به این شبکه اضافه می‌شود. ️

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران مطالعه حمل و نقل همگانی یکپارچه (مسیر، ناوگان، ‌ایستگاه‌ها و پایانه‌ها) را با هدف بازبینی مدل طراحی شده شبکه حمل و نقل همگانی شهر و تعریف گزینه‌های جدید توسعه خطوط شبکه حمل و نقل همگانی،  تدوین طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در دستور کار قرار داده است. ️

افندیزاده تصریح کرد: طی این مطالعه، گزینه‌های مختلف درخصوص توسعه و احداث خطوط انبوه بر ریلی، انبوه بر غیرریلی، اتوبوسرانی و شبکه شبه همگانی توسط این سازمان مورد بررسی و تحلیل‌های ترافیکی و اقتصادی قرار گرفت و سرانجام نقشه راه حمل و نقلی ریلی و مجوز توسعه شبکه حمل و نقل همگانی شهر در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور تصویب شد.   ️

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود: این سازمان با توجه همه‌جانبه به تمامی ارکان حمل و نقل همگانی دراین مطالعه اهدافی همچون تقویت خطوط حمل و نقل همگانی شهر، بهبود یکپارچگی سیستم حمل و نقل همگانی، ارتقای دسترسی مسافران حومه به شهر تهران، سهولت دسترسی و افزایش پوشش شبکه حمل و نقل همگانی بالاخص در مناطق در حال توسعه شهر تهران و مناطق کم برخوردار را دنبال کرده است. ️

افندیزاده خاطرنشان کرد: با اجرای مصوبه فوق تا تکمیل خطوط ریلی و توسعه و بازنگری خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی انتظار می‌رود سهم حمل و نقل همگانی از کل تقاضای سفر شهری به میزان حدود 10 درصد افزایش یابد و بدیهی است با افزایش سهم حمل و نقل همگانی در سفر‌های روزانه شهر تهران، می‌توان انتظار داشت مجموع سوخت مصرفی توسط وسایل نقلیه و گاز مونوکسید کربن ناشی از سفر‌های شهری به میزان قابل توجهی کاهش پیدا نمایید که باعث کاهش آلودگی هوا بالاخص در نقاط مرکزی شهر تهران خواهد شد. همچنین مجموع زمان سفر درون‌شهری (خودرو – ساعت) حدود 15 درصد نسبت به وضع موجود کاهش می‌یابد. ️

بر اساس این گزارش، آخرین طرح جامع ریلی مصوب شهر تهران مربوط به سال 1387 بوده که بعد از گذشت حدود 15 سال، مطالعات حمل و نقل همگانی کامل و جامع توسط شهرداری تهران تهیه شده و به تصویب شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور رسیده است.

انتهای پیام/



منبع

برچسب ها :

ناموجود