ایجاد رفیوژهای میانی در معابر، بیهوده و غلط است

سیدجعفر تشکری‌هاشمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره ایجاد رفیوژ (جزیره وسط) در معابری که عرض کمی دارند، اظهار کرد: اجرای رفیوژ در معابری که عرض کمی دارند یکی از کارهای کاملاً غلطی است که با هدف نظم‌بخشی به ترافیک صورت می‌گیرد، در حالی که با توقف یک خودرو، کل مسیر بسته می‌شود. وی افزود: خودروهایی

کد خبر : 122997
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ آذر ۱۴۰۳ - ۷:۴۴
ایجاد رفیوژهای میانی در معابر، بیهوده و غلط است


سیدجعفر تشکری‌هاشمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره ایجاد رفیوژ (جزیره وسط) در معابری که عرض کمی دارند، اظهار کرد: اجرای رفیوژ در معابری که عرض کمی دارند یکی از کارهای کاملاً غلطی است که با هدف نظم‌بخشی به ترافیک صورت می‌گیرد، در حالی که با توقف یک خودرو، کل مسیر بسته می‌شود.

وی افزود: خودروهایی که قصد دارند از مسیرهای فرعی به این معابر وارد شوند، شعاع گردش کافی برایشان وجود ندارد و برخورد با رفیوژها منجر به خسارت به خودروها می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: در مواردی نیز، وقتی یک خودرو خراب می‌شود، هیچ راهی برای حل مشکل باقی نمی‌ماند در حالی که اگر معبر حالت عادی داشت ودروها  با یک مانور ساده به کنار راه منتقل شوند تا خودروی امدادی بتواند به مقصد برسد، اما با این وضعیت، امکانپذیر نیست و تردد خودروهای امدادی نیز در این مسیرها، مختل می‌شود.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات نیز رانندگانی که ناآشنا با مسیر هستند، به دلیل عدم وجود علائم و تابلوهای هشداردهنده، با این جداول برخورد می‌کنند، اگر به این جداول نگاه کنید، آثار برخورد خودروها روی بیشتر آنها مشاهده می‌شود. این در حالی است که بعضاً مردم برای خرید از کسب‌وکارهایی که در کنار خیابان‌ها وجود دارد، توقف می‌کنند و این امر باعث انسداد معبری می‌شود که در آن رفیوژ اجرا شده است. 

تشکری‌هاشمی با بیان اینکه به نظر می‌رسد که نه تنها این هزینه‌ها بی‌مورد است، بلکه اثرات منفی بر ترافیک و ایمنی مردم دارند و به حوادث و خسارات منتهی می‌شوند، گفت: گاهی خودروهایی که نیاز به شعاع گردش بیشتر دارند، مانند کامیون‌ها یا اتوبوس‌ها، در این معابر گرفتار می‌شوند؛ من شاهد بودم که در یکی از معابر، به علت ورود یک اتوبوس به مسیری که ریفیوژ وسط داشت، ترافیک سنگینی ایجاد شد و اتوبوس نتواست عبور کند که باعث اختلال در کل تقاطع شد.

وی افزود: ما با مشکلات زیادی مواجه هستیم و کارهای ضروری بر زمین مانده‌ای داریم و به نظر من نه تنها انجام این اقدامات بیهوده و بی‌ثمر هستند، بلکه خسارات سنگینی به منابع شهری وارد می‌کند و انجامشان هیچ ضرورتی ندارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر از ساکنین معابر سوال کنید متوجه خواهید شد که هر جا که این رفیوژها نصب شده‌اند، باعث ترافیک بیشتر و ناراحتی مردم شده و حتی در بعضی موارد، برخوردهایی بین مردم به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه بی‌اطلاعی از این مسائل به اندازه عمد می‌تواند مردم را عصبی و ناراحت کند،‌گفت: مواردی که خودم مشاهده کردم، باعث شد که به مسئولین مربوطه تماس بگیرم و با مدیران مناطق صحبت کنم و تذکرات لازم را بدهم اما متاسفانه هیچ تغییری در رویکردها ایجاد نشده است.

تشکری‌هاشمی با تأکید بر اینکه نباید پول، وقت و آبرویمان را صرف کارهای بیهوده کنیم، گفت: علاوه این موارد، ریفیوژهای وسط خیابان‌ها نباید سبز شوند زیرا آبیاری آنها باعث بروز حوادث می‌شود، ایمنی معبر را پایین می‌آورد و باعث تصادفات می‌شود؛ این کار دید رانندگان را کاهش می‌دهد و آسفالت را خراب می‌کند من بارها این موضوع را مطرح کرده‌ام، اما متاسفانه انگار یا ناآگاهی جدی وجود دارد یا عمداً این اشتباهات ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/



منبع

برچسب ها :

ناموجود