انتخاب طرح استاد دانشگاه امیرکبیر به عنوان سرفصل آموزشی دانشگاهی
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، طرح دکتر گلناز بغدادی از اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، از سوی ستاد توسعه فناوریهای هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از ۵۰ سرفصل برگزیده فراخوان “تدوین سرفصلهای آموزشی هوش مصنوعی کاربردی در رشتههای دانشگاهی” انتخاب شد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، طرح دکتر گلناز بغدادی از اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، از سوی ستاد توسعه فناوریهای هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از ۵۰ سرفصل برگزیده فراخوان “تدوین سرفصلهای آموزشی هوش مصنوعی کاربردی در رشتههای دانشگاهی” انتخاب شد.
عنوان طرح دکتر بغدادی «یادگیری عمیق و کاربردهای آن در مهندسی پزشکی» بوده که با همکاری میلاد طهرانی و امین عبدیپور از دانشجویان این دانشگاه تعریف شده است.
این عنوان برای اولینبار به عنوان یک درس سه واحدی در رشته مهندسی پزشکی در دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال ارائه است.
هدف از تعریف این طرح، بررسی و معرفی کاربردهای هوش مصنوعی، به ویژه یادگیری عمیق در حوزههای مختلف مهندسی پزشکی است. با توجه به پیشرفتهای سریع در فناوریهای هوش مصنوعی و نیاز روزافزون به راهکارهای نوین در درمان و تشخیص بیماریها، این طرح به بررسی مباحث تئوری و عملی در این زمینه میپردازد.
بغدادی با اشاره به اهمیت این طرح گفت: هدف ما این است که با استفاده از فناوریهای هوش مصنوعی، به توسعه روشهای نوین در تشخیص و درمان بیماریها و فناوریهای مرتبط با سلامت و مراقبتهای بهداشتی کمک کنیم و در این راستا در حال حاضر، بررسی چالشهای موجود و فرصتهای پیش روی استفاده از یادگیری عمیق در مهندسی پزشکی را در دستور کار قرار دادهایم.
به گفته وی این طرح میتواند به عنوان یک راهنمای عملی برای دانشجویان و پژوهشگران در حوزه مهندسی پزشکی و هوش مصنوعی عمل و به پیشرفتهای جدیدی در این زمینه کمک کند.