امانی: آموزش و مهارت دو مولفه موفقیت کسب وکار است
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمد امانی رئیس دانشکده نساجی دانشگاه امیرکبیر در آیین آغاز آکادمی نساجی، تحصیلات را به دو بخش مدون و دورههای کوتاه مدت تقسیم کرد و گفت: دورههای مدون دورههای دانشگاهی و برنامهریزی شده است. وی افزود: ماموریت اصلی تحصیلات مدون دانش افزایی است و پایه های اندیشه ای را
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمد امانی رئیس دانشکده نساجی دانشگاه امیرکبیر در آیین آغاز آکادمی نساجی، تحصیلات را به دو بخش مدون و دورههای کوتاه مدت تقسیم کرد و گفت: دورههای مدون دورههای دانشگاهی و برنامهریزی شده است.
وی افزود: ماموریت اصلی تحصیلات مدون دانش افزایی است و پایه های اندیشه ای را در افراد تثبیت می کند، این بخش کم اهمیت یا قابل حذف نیست. اما شاید با تحولات در آموزش و افکار دانشجویان باید بررسی کرد این دوره چقدر باید باشد و شاید امروز و در شرایط فعلی دورههای چهارساله برای کارشناسی باید کوتاه شود.
امانی در ادامه به مهارت و توانمندی های فراتر از پایه های علمی اشاره کرد و این مهارتها را بسیار ضروری دانست و گفت: افراد موفق در حوزه های تولید، تجارت و کسب و کار کسانی هستند که به این دو بال یا دو مولفه مجهز هستند. هر کدام از این بال ها ضعیف باشد ان بال ناقص می شود
پایداری و تولید پایدار؛ موضوع اساسی تولید در جهان
وی در ادامه به موضوعات و روندهای مختلف فعلی در جهان اشاره کرد و گفت: هوشمند سازی، نسل چهارم انقلاب صنعتی، توسعه فضای دیجیتال در کسب و کار امروز جدی شده است و برای بکارگیری آن نیاز به دانش و مهارت داریم؛ به همین دلیل راهاندازی دورههای مشترک میان صنایع و دانشگاهها مفید است.
رئیس دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مستندسازی دانش پرداخت و گفت: موضوع مستندسازی دانش علم بسیار مهمی است که ما از آن غافل بودهایم. در حوزه علم اموزی و دانشآموزی قدمت چندصد ساله داریم و در این بخش ضعف نداریم؛ ولی در زمینه مهارت آموزی ضعف داریم و باید دانش ذهن افراد را مستند کنیم.
بر اساس این گزارش، آکادمی آموزش نساجی با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یک مجموعه فعال در صنعت نساجی آموزشهایی را در بخشهای مختلف و تخصصی برای علاقهمندان این حوزه و دانشآموختگان دانشگاهی ارائه میدهد.
انتهای پیام/