افتتاح یک پروژه ویژه در بزرگراه شهید چمران
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین بهرهبرداری از دسترسی جنوب به غرب بزرگراه شهید همت و بازگشایی فاز دوم تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید نواب ـ شهید تندگویان در قالب یکصدوبیست و دومین پویش امید و افتخار صبح امروز با حضور مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران، هادی حقبین؛ معاون فنی عمرانی شهرداری تهران، مهدی
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین بهرهبرداری از دسترسی جنوب به غرب بزرگراه شهید همت و بازگشایی فاز دوم تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید نواب ـ شهید تندگویان در قالب یکصدوبیست و دومین پویش امید و افتخار صبح امروز با حضور مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران، هادی حقبین؛ معاون فنی عمرانی شهرداری تهران، مهدی صداقتی؛ مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران برگزار شد.
از جزئیات پروژه دسترسی جنوب به غرب تقاطع بزرگراه شهید چمران با بزرگراه شهید همت میتوان به مواردی از جمله تکمیل حرکات گردشی تقاطع، کاهش زمان سفر، کاهش مسافت طی شده، کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینههای شهروندی اشاره کرد. همچنین این پروژه در مناطق 2 و 3 قرار گرفته است.
پروژه دسترسی جنوب به غرب تقاطع بزرگراه شهید چمران با بزرگراه شهید همت واقع در مناطق 2 و3 از فروردین سال 1402 آغاز شد و طی 13 ماه این پروژه به بهرهبرداری رسیده است و هزینه انجام شده این پروژه 80.8 میلیارد تومان اعلام شده است.
در طراحی دسترسی جنوب به غرب، گزینههای مختلفی با نگاهی به حفظ فضای سبز موجود بررسی و در نهایت این دسترسی به صورت یک پل چپگرد، طراحی شد.
این مسیر دسترسی شامل احداث یک دستگاه پل روی بزرگراه شهید چمران به طول 464 متر با احتساب شیبراهه و عرض 9 متر در 2 خط عبوری و یک پیادهرو است. همچنین اصلاحات هندسی لوپ شرق به جنوب، لوپ غرب به شمال و راستگرد جنوب به شرق تقاطع در مجموع به طول 700 متر، احداث 240 متر مسیر کندروی شرقی در بزرگراه شهید چمران شامل دو خط عبوری در محدوده تقاطع، احداث دیوارهای وزنی به طول 410 متر و اجرای 1460 متر شبکه جمعآوری و هدایت آبهای سطحی از سایر بخشهای این پروژه به شمار میآید.
متعاقب این گشایش ترافیکی، گردشهای اضافی شهروندان به میزان 6.5 کیلومتر در صورت انتخاب مسیر لوپهای شمالی تقاطع بزرگراههای شهید چمران و آیتالله هاشمی رفسنجانی و گردشهای اضافی 3 کیلومتری در صورت انتخاب مسیر خیابانهای ملاصدرا و شیخ بهایی کاهش یافته و جریان ترافیک در معابر اطراف پروژه نیز به نحوی محسوس بهبود مییابد.
کاهش پیمایشهای اضافی و غیرضروری، کاهش مصرف سوخت، ایمن و روانسازی بار ترافیکی و رضایتمندی شهروندان از جمله آثار اصلاح تقاطعهای فعلی در سطح شهر تهران به شمار میرود.
همچنین در قالب یکصدوبیست ودومین پویش امید و افتخار بهرهبرداری از زیرگذر تقاطع بزرگراههای شهید نواب و شهید تندگویان واقع در مناطق 16 و 19 به بهرهبرداری رسید.
از مشخصات فنی این زیرگذر میتوان به احداث زیرگذر بزرگراه شهید تندگویان به طول 108 متر (667 متر با احتساب شیبراهها) و عرض 13.5 متر مربع که شامل 2 مسیر عبوری، یک مسیر اضطرار و یک پیادهرو اشاره کرد. همچنین عملکرد ترافیکی این زیرگذر شامل هدایت ترافیک شمال به جنوب بزرگراه تندگویان به سطح زیرین و در نتیجه آزادسازی فضای روی سطحی مسیر جنوب به شمال بزرگراه تندگویان به بزرگراه نواب است.
هزینه انجام شده جهت انجام این پروژه 250 میلیارد تومان اعلام شده است.
انتهای پیام/