اتوبوس های وارداتی یک ماه است درگیر فرایند اداری هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سیدجعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، امروز در دویست و هشتاد و چهارمین جلسه شورا، در جریان برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اظهار کرد: میزان زیان انباشته شرکت واحد بیش از نیمی از سرمایه شرکت شده

کد خبر : 119935
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
اتوبوس های وارداتی یک ماه است درگیر فرایند اداری هستند


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سیدجعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، امروز در دویست و هشتاد و چهارمین جلسه شورا، در جریان برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اظهار کرد: میزان زیان انباشته شرکت واحد بیش از نیمی از سرمایه شرکت شده است. 

وی افزود: بر اساس ماده 141 قانون تجارت، اگر زیان شرکت بیشتر شود، باید یا سرمایه افزایش یابد یا انحلال صورت گیرد. در این جلسه پیشنهاد افزایش سرمایه مطرح شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد: سرمایه اصلی شرکت 4 هزار و 300 میلیارد تومان است که 50 درصد آن معادل دو هزار و 150 میلیارد تومان و زیان انباشته آن دو هزار و 737 میلیارد تومان است. اگر افزایش سرمایه انجام شود، شرکت از ماده 141 خارج خواهد شد. با احتساب هزار و 800 میلیارد تومان افزایش سرمایه، میزان سرمایه شرکت به 6 هزار و 230 میلیارد تومان خواهد رسید.

مهدی علیزاده؛ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، در ادامه گفت: شرکت 6 هزار و 200 میلیارد تومان از شهرداری طلبکار است که با تأمین این سرمایه، شرکت از زیان انباشته خارج خواهد شد. 

وی افزود: شرکت عقاب 500 دستگاه اتوبوس تحویل داده است و تا پایان سال 500 دستگاه دیگر تحویل خواهد داد. شرکت اسنا تاکنون 167 دستگاه تحویل داده و طبق الحاقیه قرارداد، تا پایان خردادماه سال آینده تأمین 500 دستگاه دیگر را تکمیل خواهد کرد.

ضرورت همکاری وزارت کشور برای تأمین ون معلولان و جانبازان

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران همچنین به مشکلات گمرکی شرکت کاوه برای تأمین ون جانبازان اشاره کرد و گفت: وزارت کشور باید در این زمینه همکاری کند. متأسفانه از 40 دستگاه ون، تنها 6 دستگاه تحویل داده شده است.

وی با اشاره به واگذاری 70 خط بخش خصوصی به شرکت خودرو سرویس شهر، خاطرنشان کرد: 70 دستگاه اتوبوس نیز بازسازی شده است. عمده این خطوط تعطیل یا نیمه تعطیل بودند که اکنون پوشش داده‌ایم. در یک سال گذشته نزدیک به هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی برای شهرداری تهران حاصل شده است. هر اتوبوسی که خودمان اداره کنیم 250 میلیون تومان هزینه دارد، اما زمانی که به شرکت خودرو سرویس واگذار می‌شود، این رقم به 110 میلیون تومان کاهش می‌یابد.

علیزاده ادامه داد: امروز یا فردا 400 دستگاه دیگر نیز به خودرو سرویس واگذار می‌شود که با احتساب واگذاری‌های قبلی، تعداد واگذاری‌ها به 800 دستگاه خواهد رسید و دیگر خطوط نیز فعال‌تر خواهند شد.

نوسازی هزار و 100 دستگاه اتوبوس با برچسب «این اتوبوس از محل عوارض پرداختی شما تهیه شده است»

علیزاده اعلام کرد: هزار و 100 دستگاه اتوبوس نوسازی شده و برچسب‌های «این اتوبوس از محل عوارض پرداختی شما تهیه شده است» روی این اتوبوس‌ها نصب شده است.

وی با اشاره به بازنشستگی 600 نفر از کارکنان شرکت در سال جاری خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود راننده پایه یک و ممنوعیت جذب رانندگان بازنشسته، با همکاری شورای تأمین، جذب رانندگان از شرکت حامیان انجام شد.

علیزاده گفت: بخش خصوصی توان خرید اتوبوس‌های 12 میلیارد تومانی را ندارد. هر خط به 20 دستگاه اتوبوس نیاز دارد و ما نمی‌توانیم معطل بمانیم تا شرکت‌های خصوصی این تعداد اتوبوس را تأمین کنند.

وی با اشاره به وضعیت واردات اتوبوس‌های جدید گفت: 10 دستگاه اتوبوس وارد شده که از نزدیک یک ماه در فرایند اداری گرفتار هستند. یکی از مشکلاتی که ایجاد شده، این است که چرا اتوبوس‌ها آیینه ندارند، اما آیینه‌ها در کشتی باز شده و مجدداً نصب خواهد شد. طبق آخرین قول سازمان استاندارد، این اتوبوس‌ها قرار است تا 10 روز دیگر به تهران برسند و برای بقیه اتوبوس‌ها نیز اقدامات لازم انجام خواهد شد. همچنین هیچ مشکلی برای ایستگاه‌های شارژ وجود ندارد و ورود اتوبوس‌های برقی به همراه جمع‌آوری اتوبوس‌های فرسوده آغاز خواهد شد. در آینده نیز با استفاده از مهندسی‌های پیش‌بینی شده، خطوط سبز راه‌اندازی خواهد شد.

مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران، در ادامه به موضوع تأمین اتوبوس‌ها اشاره کرد و گفت: تمامی اتوبوس‌ها توسط شهرداری خریداری خواهد شد، در حالی که وزارت کشور تنها 167 دستگاه اتوبوس تحویل داده است. اگر وزارت کشور اتوبوس‌های خود را تحویل دهد، می‌توانیم آن‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم که این بخش می‌تواند 20 درصد قیمت اتوبوس‌ها را بپردازد. اما هنوز مشکل تأمین هزینه اتوبوس‌ها از سوی بخش خصوصی وجود دارد.

وی افزود: این مشکل تنها به تهران محدود نمی‌شود و دیگر شهرها نیز با آن درگیر هستند. به تهران 167 دستگاه اتوبوس تحویل داده شده و به سایر شهرها یک یا دو دستگاه.

گفتنی است، در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، مهدی چمران به عنوان رئیس، جعفر بندی شربیانی به عنوان منشی و سید احمد علوی و حبیب کاشانی به عنوان ناظران مجمع انتخاب شدند. پس از برگزاری مجمع، با رأی موافق اعضای شورای شهر تهران، سرمایه شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران به 6 هزار و 230 میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام/



منبع

برچسب ها :

ناموجود