آغاز عملیات حفاری خط 8 متروی تهران
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مسعود درستی؛ مدیرعامل شرکت متروی تهران در خصوص شروع عملیات حفاری پروژه احداث خط 8 مترو اظهار کرد: از مسیر حدوداً 40کیلومتری تونل این خط جدید شبکه متروی پایتخت، تقریباً نیمی بهروش اتریشی و نیم دیگر از طریق ماشین حفار مکانیزه احداث خواهد شد. در بررسیهای بهعملآمده، قرار بر
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مسعود درستی؛ مدیرعامل شرکت متروی تهران در خصوص شروع عملیات حفاری پروژه احداث خط 8 مترو اظهار کرد: از مسیر حدوداً 40کیلومتری تونل این خط جدید شبکه متروی پایتخت، تقریباً نیمی بهروش اتریشی و نیم دیگر از طریق ماشین حفار مکانیزه احداث خواهد شد.
در بررسیهای بهعملآمده، قرار بر این شد که عملیات حفاری و ساخت تونلهای کل مسیر در قالب 3 قطعه پیگیری شود؛ یک قطعه که بخش میانی را شامل میشود، از محدوده پایانه بیهقی تا حوالی میدان بهمن امتداد مییابد و با دستگاه حفار مکانیزه احداث خواهد شد. دو قطعه دیگر که در واقع قبل و بعد از بخش میانی را تشکیل میدهند، یکی از منطقه مسعودیه تا حوالی میدان بهمن (اراضی راهآهن) و دیگری از محدوده پایانه بیهقی تا دردشت بهروش اتریشی ساخته میشوند.
پس از برگزاری جلسات مختلف، در زمان حاضر مشغول توافق بر سر تملک اراضی مناسب بهمنظور ایجاد شفت ورود دستگاههای حفار مکانیزه و همچنین احداث ایستگاههای متناظر با محل شروع حفاریها هستیم تا عملیات اجرایی ساخت خط 8 تسریع شود. عملیات حفاری بخش مرکزی مسیر این خط با 2 دستگاه حفار مکانیزه صورت خواهد پذیرفت.
خط 8 متروی تهران یکی از چهار خط جدید شبکه حملونقل ریلی پایتخت به حساب میآید که از محدوده مسعودیه در منطقه 15 آغاز میشود و تا ایستگاه سرسبز در مرز مناطق 4 و 8 ادامه خواهد یافت. این خط در تبادل با خط 9 حلقه حملونقلی مناطق مرکزی شهر را تشکیل میدهد و مسافران زیادی را جذب خواهد کرد. پیشبینی میشود با تکمیل خط 8 و ایستگاههای آن در سال افق طرح، سالانه حدود 300 میلیون سفر از طریق این خط صورت پذیرد.
انتهای پیام/+